Lasītprasmes veicināšana 1.klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Author
Lapsa, Ligita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: Lasītprasmes veicināšana 1.klases skolēniem ar fonētiski fonemātiskajiem traucējumiem. Diplomdarba autors: Ligita Lapsa Darba zinātniskais vadītājs: Prof., Dr. Paed., Sarmīte Tūbele Pētījuma mērķis: Izpētīt 1. klases skolēnus, kam ir fonētiski fonemātiskie traucējumi un pamatojoties uz teorētisko analīzi, veicināt apgūt lasītprasmi. Pētījuma hipotēze. Lasītprasmes apguves veicināšanas norise ir veiksmīga, ja: 1.tiks izpētīta un attīstīta bērnu fonemātiskā uztvere; 2.tiks ņemtas vērā atbilstošā vecuma īpatnības; 3.tiks izstrādāta un veikta mērķtiecīga koriģējoši attīstošā darbība. Teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā literatūra par jaunāko skolas vecumposmu, lasītprasmi un tās veicināšanas iespējām, analizētas teorētiķu atziņas par fonētiski fonemātisko uztveri. Praktiskajā daļā tika raksturotas darba metodes, veikta bērnu fonemātiskās uztveres pārbaude un lasītprasme, veikta koriģējoši attīstošā darbība, apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti. Darbs sastāv no ievada, no 4 nodaļām un apakšnodaļām, secinājumiem. Kopējais lappušu skaits 107 lpp. Darbā ir 27 pielikumi, 4 tabulas, 10 attēli, 51 literatūras un informācijas avots. The theme of diploma paper: Promotion of reading literacy for pupils with phonetic phonemic disorders in Grade 1. Author – Ligita Lapsa Advisor – Dr. Paed. Sarmīte Tūbele. Hypothesis: Reading skils are increasing if Speech therapist: 1.Researc children with phonetic phonemtic problems; 2.Develop and carry out purposeful curative developing tasks. Theory section of research represents analizes analiyze scientific sources of 1st grade students and their phonetic phonemic disorders. The practical section of the research represents methods of correction work, carries out phonetic, phonematic development and literacy. The papper consists of introduction, four chapters and their subdivisions, and conclusions and 107 pages. There are four tables, 10 pictures and 27 appenices, 51 sources of literature. Key words: phonetic phonemic disorders, phonematic percepcion,1st grade students, literacy.