Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorOrlovska, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-08T01:02:21Z
dc.date.available2019-06-08T01:02:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69599
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46728
dc.description.abstractDiplomdarba tēma - Pirkstu sīkās motorikas attīstības ietekme uz rakstītprasmes apguvi 1.-2.klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Diplomdarba mērķis - Izpētīt un pārbaudīt, kā pirkstu sīkās motorikas attīstība ietekmē skolēna ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību rakstīšanas prasmju apguvi un kādas ir korekcijas iespējas, lai novērstu rakstīšanas traucējumus. Diplomdarbā izvirzīta hipotēze - 1.-2. klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību rakstīšanas traucējumi tiks koriģēti, ja: •tiks ņemtas vērā 1.-2.klases skolēnu valodas sistēmas nepietiekamas attīstības likumsakarības; •tiks izraudzīti un izmantoti uzdevumi plānveidīgai koriģējoši attīstošai darbībai. Diplomdarba uzdevumi: 1. analizēt pieejamo pedagoģiski psiholoģisko, logopēdisko literatūru par pētāmo problēmu; 2. izpētīt pētījumā iesaistītos skolēnus pēc noteiktiem kritērijiem; 3. veikt koriģējoši attīstošo darbību; 4. veikt atkārtotu izpēti; 5. analizēt koriģējoši attīstošās darbības rezultātus. Diplomdarba struktūra - Darbs sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, 2 daļām - teorētiskās un praktiskās, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Darba apjoms ir 129 lapas, teorētiskā un praktiskā daļa 92 lapas, darbā 14 attēli, 16 tabulas, 10 pielikumi, 76 izmantotās literatūras un informācijas avoti. Darbā tiek pētītas dažādu autoru teorētiskajās atziņas, analizēta 1.- 2. klases skolēnu attīstība un tās ietekme uz bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, kā arī pirkstu sīkās motorikas attīstības ietekme uz rakstītprasmi, meklēti risinājumi šo traucējumu novēršanai. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums par X skolas 1.-2. klases skolēnu pirkstu sīkās motorikas attīstības ietekmi uz rakstīšanas traucējumiem, to novēršanu. Pētījuma rezultāti liecina, ka rakstīšanas traucējumi 1.-2. klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību mazinās, ja mērķtiecīgi tiek veikta koriģējoši attīstošā darbība, izmantojot pirkstu sīkās motorikas vingrinājumus. Izvēloties koriģējoši attīstošās darbības metodes, ņemta vērā arī bērna attīstība.
dc.description.abstractThe theme of the research paper - The influence of the development of the small motor-skills on the acquisition of literacy for pupils of the 1st - 2nd class with insufficient development of the language system. The aim of the paper - To explore and to test how the development of small-motor skills affects the acquisition of writing skills by the learner's with an underdeveloped language system and the correction options to prevent writing disruption. The thesis of the paper - Writing disorders of the 1st - 2nd class pupils with poor language system development will be corrected if: •the regularities for insufficient development of the 1st- 2rd grade pupils' language system will be taken into account; •appropriate tasks for planned corrective development activities will be selected and applied. The tasks of the paper: 1.to analyze the available pedagogical, psychological and speech-therapy literature on the problem being studied; 2.to explore the speech development of the pupils involved in the study according to certain criteria; 3.to perform various corrective activities; 4.to carry out a repeated research; 5.to analyze the results of the corrective development activities. The structure of the paper - the work consists of a title page, an annotation in Latvian and English, 2 parts - theoretical and practical, conclusions, a list of used literature and information sources and appendices.The paper includes 129 pages, theoretical and practical part 92 pages, 14 pictures, 16 tables, 10 appendices, used literature and 76 information sources. The author of the paper focuses on the theoretical knowledge of different authors, evaluates the psychophysical, socio-emotional state of the 1st – 2nd class pupils, the regularities of speech development of the children with insufficient development of the language system, as well as on the development of the small-motor skills of the fingers and the studies of the issue by various authors. In the practical part, a study has being performed in classes 1 and 2 at the school X focusing on the impact of small-scale motor development on the acquisition of literacy and the prevention of possible risks then. The results of the study show that writing disorders of the 1st - 2nd class pupils with insufficient development of the linguistic system diminish if the case of corrective development activities carried out purposefully when developing the small-motor skills of the fingers. The general development of the pupils has s also been taken into account when choosing corrective development methods.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject1.-2.klase
dc.subjectmotorika
dc.subjectVSNA
dc.subjectrakstītprasme
dc.titlePirkstu sīkās motorikas ietekme uz rakstītprasmes apguvi 1.-2.klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeThe influence of the development of the small motor-skills on the acquisition of literacy for pupils of the 1st - 2nd class with insufficient development of the language system
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record