• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIA "PHARM & MED" eksporta attīstības iespējas Vācijas tirgū

Thumbnail
View/Open
303-69441-Legzdina_Nora_nl15005.pdf (1.650Mb)
Author
Legzdiņa, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Jundzis, Tālavs
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās pasaule saskaras ar virkni ekonomisko, sociālo, kultūras, demogrāfisko, finansiālo un politisko pārmaiņu vilni, kas krasi ietekmē dzīvesveidu, patēriņa uzvedību un organizāciju vadības procesus. Pēc vietējā tirgus apgūšanas loģisks nākamais solis uzņēmējdarbībā ir eksporta uzsākšana. Lai īstenotu veiksmīgu ieiešanu starptautiskajā tirgū, nepieciešama precīza mārketinga vides analīzes izveide, kas sniedz iespēju uzņēmumam izvērtēt savu potenciālu iekļūšanai vēlamajā tirgū. Diplomdarba tēma ir “SIA “PHARM&MED” EKSPORTA ATTĪSTĪBAS IESPĒJAS VĀCIJAS TIRGŪ”, un tā mērķis ir veikt starptautiskās mārketinga vides izpēti un analīzi, lai spētu izdarīt secinājumus par SIA “Pharm & Med” iespēju iekļūt Vācijas tirgū, eksportējot uztura bagātinātājus, kā arī sniegt atbilstošus priekšlikumus uzņēmuma tālākajai darbībai. Diplomdarba izstrādes rezultātā tika secināts, ka uzņēmums var uzsākt eksportu Vācijas tirgū, virzot tajā tikai vienu produktu - krila eļļas lācīšus LYL Krill Oil KID.
 
Nowadays, the world faces a series of economic, social, cultural, demographic, financial and political changes that have a profound impact on people's lifestyles, consumer behavior and organizational management processes. Upon conquering local markets, the next logical step in the growth of an enterprise is to develop an export strategy. A successful international market entry requires thorough analysis of the existing marketing environment which enables the enterprise to evaluate their potential in the chosen market. The topic of this thesis is “Pharm & Med Ltd export opportunities in German market.”. The objective is to conduct research of an international marketing environment to determine the likelihood of Pharm & Med Ltd successfully entering the German market with exports of dietary supplements, and to offer corresponding proposals regarding the future growth of the company. Throughout the thesis a conclusion is made that the company has an opportunity to launch an export channel in the German market to promote one of their products – the krill oil bears called Krill Oil KID.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46792
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV