Apzinātības ietekme uz motivāciju organizācijās.
Author
Gamorja, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Straujā tehnoloģiju attīstība, informācijas apjoms un darba temps ir atstājis negatīvu ietekmi uz cilvēku mentālo veselību, spēju koncentrēties un produktīvi veikt savus darba pienākumus. Lai risinātu šo problēmu, organizāciju kontekstā ienāk apzinātības prakses, kas tiek dēvēta par jauno tendenci. Pētījuma mērķis, balstoties uz tradicionālo – mieru veicinošo apzinātības ietekmi uz cilvēku, ir izpētīt vai apzinātība pozitīvi ietekmē motivāciju darbā. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika apkopoti un analizēti apzinātības un motivācijas teorētiskie aspekti, līdzšinējie pētījumi apzinātības un motivācijas kontekstā, īpašu uzmanību pievēršot esošu organizāciju izpētē, kas praktizē apzinātību un tika veikts pētījums, kura ietvaros tika aptaujāti 33 starptautiskie studenti un intervēti 5 uzņēmēji vai jomas speciālisti, kas praktizē apzinātību. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka apzinātība pozitīvi ietekmē motivāciju organizācijā. Fast development of Technologies, the amount of information and fast pace of work environment has left a negative impact on mental health, productivity and ability to focus. There is a new trend - mindfulness in organisations that can solve the problem. The aim of the research is, based on traditional view that mindfulness creates inner peace, to find out the impact of mindfulness on motivation in organisations. To reach the aim, the author analyses theoretical aspects of mindfulness, motivation and former articles of mindful organisations. The results are further used in survey of 33 international students and in 5 expert interviews. The results show that mindfulness has a positive impact on motivation is organisations.