Uzņēmuma "RIFO" attīstības iespējas mainīgās uzņēmējdarbības vides apstākļos
Author
Žebris, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Škapars, Roberts
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Uzņēmuma SIA “Rifo” konkurētspējas palielināšana mēbeļu tirgū”. Darba mērķis ir izpētīt SIA “Rifo” konkurētspēju, atklāt pozitīvos momentus un trūkumus tā darbībā, kā arī izstādāt priekšlikumus konkurētspējas uzlabošanā. Darba mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: Pamatojoties uz speciālo literatūru, pētīt uzņēmumu konkurētspējas uzlabošanas iespējas. Analizēt konkurences spēkus mēbeļu ražošanas tirgū. Veikt SIA “Rifo” darbības SVID analīzi. Izstrādāt mēbeļu tirgus stratēģisko grupu karti. Izstrādāt Zilo okeānu stratēģiju SIA “Rifo” konkurētspējas uzlabošanai. Izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus SIA “Rifo” konkurētspējas uzlabošanai. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā sniegta teorētiskā informācija. Teorētiski aprakstīti konkurences tirgus veidi. Sniegst M. Portera modeļa teorētisks raksturojums, SVID analīzes teorētisks pamatojums, Zilā okeāna stratēģijas teorētiskais pamatojums. Otrajā nodaļā, izmantojot Portera 5 spēku modeli, novērtēta konkurence Latvijas mēbeļu ražošanas nozarē. Atspoguļoti intervijas ar uzņēmuma vadītāju rezultāti, atspoguļoti uzņēmuma klientu anketēšanas rezultāti. Veika SVID analīze un stratēģisko grupu karšu apskats. Trešajā nodaļā, pamatojoties uz veiktā pētījuma rezultātiem, kā arī pielietojot Zilo okeānu stratēģiju, izstrādāti priekšlikumi SIA “Rifo” konkurētspējas paaugstināšanai. Darbs izklāstīts uz 64 lapas pusēm. Tajā iekļautas 14 tabulas, 20 attēli, 2 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 39 informācijas avoti. The theme of the bachelor's work is “Increasing the competitiveness of the company “Rifo” Ltd. in the furniture market”. The objective of the work is to investigate the competitiveness of “Rifo” Ltd., to discover positive moments and shortcomings in its operation, as well as to present proposals for improving competitiveness. In order to achieve the objective of the work, the following tasks are pursued: 1. To study the possibilities of improving the competitiveness of enterprises based on special literature. Analyze the competitive forces in the furniture manufacturing market. To perform SWOT analysis of “Rifo” Ltd. activity. Develop a strategic market map of the furniture market. Develop a Blue Ocean Strategy for improving the competitiveness of “Rifo” Ltd. To draw conclusions and make proposals for improving the competitiveness of “Rifo” Ltd. Bachelor's work consists of 3 chapters. The first chapter provides theoretical information. Types of competitive market are theoretically described. Theoretical description of M. Porter's model, theoretical justification of SWOT analysis, theoretical background of the Blue Ocean Strategy. In the second chapter, using Porter's 5-force model, competition in the Latvian furniture industry was evaluated. The results of company interviews are reflected in company interviews. SWOT analysis and strategic group map review were conducted. In the third chapter, based on the results of the research carried out, as well as using the Blue Ocean Strategy, proposals have been developed to increase the competitiveness of “Rifo” Ltd. The work is set out on 64 pages, including 14 tables, 20 pictures, 39 sources of literature and information and 2 attachments.