Mazumtirdzniecības nozares raksturojums un nozares līderu SIA “Rimi Latvia” un SIA “Maxima Latvija darbības finanšu analīze
Author
Salmane, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Saksonova, Svetlana
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mazumtirdzniecības nozare sniedz būtisku ieguldījumu tautsaimniecībā. Katru gadu mazumtirdzniecības nozare attīstās, nozares apgrozījums pieaug, tirgū ienāk jauni spēlētāji, kas liek mainīt uzņēmuma stratēģiju esošajiem uzņēmumiem. Tāpat mazumtirdzniecībā lielveikalos Latvijas tirgū dominē divi lieli spēlētāji – SIA “Rimi Latvia” un SIA “Maxima Latvija”, šie uzņēmumi ir darba autora pētāmie uzņēmumi. SIA “Rimi Latvia” un SIA “Maxima Latvija” veikalu tīkliem ir dažādu formātu veikali, kuri tiek bāzēti visā Latvijā. SIA “Rimi Latvia” atrodas ICA Gruppen pārstāvniecībā, pārstāvniecība bāzējās Zviedrijā. Šī uzņēmuma veikalu tīkli ir bāzēti arī Igaunijā un Lietuvā. SIA “Maxima Latvija” atrodas UAB “Maxima Grupe” uzņēmumu vadībā. Šī mazumtirgotāja veikalu ķēdes ir bāzētas Igaunijā, Lietuvā, Polijā un Bulgārijā. Abiem pētāmiem uzņēmumiem ir izstrādātas vairākas privāto preču zīmju līnijas. Uzņēmumi ir mūsdienīgi, tehnoloģiski attīstīti un vērsti uz patērētāju vēlmju apmierināšanu. Maģistra darba mērķis ir balstoties uz teorētiskiem aspektiem, izvērtēt mazumtirdzniecības nozares, mazumtirdzniecību nespecializētos veikalos apakšgrupas nozares līderus – SIA “Rimi Latvia” un SIA “Maxima Latvija” darbības finanšu analīzi. Darba autoram veicot pētāmo uzņēmumu darbības finanšu analīzi tiek secināts, ka abi uzņēmumi ir finansiāli stabili un neatkarīgi, tomēr pēc aprēķinātiem rādītājiem tiek secināts, ka SIA “Rimi Latvia” ir nozares līderis, tā peļņa ir gandrīz divas reizes lielāka nekā SIA “Maxima Latvija”, un finansiālās stabilitātes un bankrota prognozēšanā rādītāji ir ievērojami labāki. Maģistra darbs sastāv no 100 lapām, trīs nodaļām, 32 attēliem, 14 tabulām, 2 pielikumiem. Atslēgvārdi: mazumtirdzniecība, mazumtirdzniecības nozare, mazumtirdzniecība nespecializētos veikalos, finanšu analīze, SIA “Rimi Latvia”, SIA “Maxima Latvija”. The retail sector contributes significantly to the economy. Every year, the retail sector is evolving, the turnover of the industry is increasing, new players are entering the market, leading to a change in the company's strategy for existing businesses. Similarly, in retail supermarkets, two big players dominate the Latvian market – Ltd. “Rimi Latvia” and Ltd. “Maxima Latvija” – these companies are the investigated companies of the author of the work. Ltd. “Rimi Latvia” and Ltd. “Maxima Latvija” have different types of shops, which are based throughout Latvia. “Rimi Latvia” is located in the company management of ICA Gruppen based in Sweden. The shop chains of this company are also based in Estonia and Lithuania. Maxima Latvija is located in the company management of UAB Maxima Grupe. The retailer's store chains are based in Estonia, Lithuania, Poland and Bulgaria. Several lines of private trademarks have been developed for both of the companies. Businesses are modern, technologically developed and focused on meeting consumers' expectations. The aim of the Master's work is to assess the retail sector, retail sales in non-specialised shops – the financial analysis of the business activities of Ltd. “Rimi Latvia” and Ltd. “Maxima Latvija”, based on theoretical aspects. The work author's financial analysis concludes that both companies are financially stable and independent, but according to calculated indicators it is concluded that Ltd. “Rimi Latvia” is the industry leader, its profits are nearly twice as high as Ltd. “Maxima Latvija”, and the indicators for financial stability and bankruptcy forecasts are significantly better. Master's work consists of 100 pages, three chapters, 32 pictures, 14 tables, 2 attachments. Keywords: retail, retail sector, retail sale in non-specialised shops, financial analysis, Ltd. “Rimi Latvia”, Ltd. “Maxima Latvija”