Ekoloģisks pārtikas iepakojums kā uzņēmuma ilgtspējas faktors Millennials paaudzes patērētāju lēmuma pieņemšanas kontekstā Latvijas tirgū.
Author
Zaharova, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Trešā daļa no vides piesārņojuma ir radīta tieši ar iepakojumu, kurš ir vai nu nepārstrādājams, nesašķirots, nepareizi sašķirots vai ir bijis par dārgu, lai to savāktu un pārstrādātu, kas noved pie nopietnām vides problēmām. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt ekoloģiskās pārtikas iepakojuma kā uzņēmuma ilgtspējas faktora teorētiskos aspektus, noteikt un novērtēt problēmas, ar kurām saskaras Millennials paaudze un uzņēmumi Latvijas tirgū, kā arī izstrādāt priekšlikumus uzņēmumiem ilgtspējas stratēģijas izstrādei un patērētājiem uzvedības ilgtspējai. Darba izpētes procesā tika secināts, ka ekoloģisks iepakojums ir ilgtspējas attīstības veicinošs faktors, kā arī ilgtspējīgas izmaiņas Latvijas tirgū var notikt visu iesaistīto pušu kopīgu darbību rezultātā. Noskaidrotas arī Millennials paaudzes patērētāju īpatnības saistībā ar ekoloģiskās pārtikas iepakojuma izvēli. Darba apjoms ir 158 lpp., tajā ir 43 attēli, 7 tabulas un 21 pielikums, izmantotās literatūras sarakstu sastāda 85 nosaukumi. A third of the environmental pollution is created directly by packaging, which is either non-recyclable, non-sorted, incorrectly sorted or costly to collect and recycle, leading to serious environmental problems. The aim of the Bachelor's thesis is to study the theoretical aspects of ecological food packaging as a sustainability factor for a company, to identify and assess the problems faced by the Millennials generation and companies in the Latvian market, as well as to develop proposals for companies to develop a sustainability strategy and behavior sustainability for the customers. In the research process of this thesis, it was concluded that ecological packaging is a factor contributing to sustainability development, as well as sustainable changes in the Latvian market can result only from joint activities of all involved parties. The peculiarities of the Millennials generation consumers regarding the choice of organic food packaging have also been clarified. The volume of this work is 158 pages, it contains 43 images, 7 tables and 21 appendices, the list of literature used consist of 85 names.