• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas nedzīvības apdrošināšanas nozares uzņēmumu mārketinga komunikācijas analīze.

Thumbnail
View/Open
303-70014-Trops_Aigars_at17059.pdf (2.524Mb)
Author
Trops, Aigars
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir, pamatojoties uz mārketinga komunikācijas teorijas atziņām, iedzīvotāju un ekspertu aptaujas rezultātiem, izpētīt apdrošināšanas sabiedrību mārketinga komunikācijas komunikatīvo novērtējumu Latvijas tirgū un izstrādāt priekšlikumus mārketinga komunikācijas komunikatīvās efektivitātes uzlabošanai. Maģistra darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētīti mārketinga komunikācijas teorētiskie aspekti, otrajā nodaļā – Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus un statistika. Trešo nodaļu veidot pētījums, kas sastāv no iedzīvotāju aptaujas un ekspertu aptaujas. Rezultātā, pēc iegūto aptaujas anketu un ekspertu aptauju datu analīzes, tika izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi mārketinga komunikācijas komunikatīvās efektivitātes uzlabošanai. Maģistra darba apjoms ir 83 lappuses. Tajā ir 30 attēli, 18 tabulas, 10 pielikumi un 54 literatūras avoti. Darbs rakstīts latviešu valodā.
 
The aim of the Master’s thesis: based on the theory of marketing communication, the results of the survey of consumers and experts, to research the communicative assessment of marketing communication of insurance companies in the Latvian non-life insurance market and to develop proposals for improving the communicative efficiency of marketing communication. The Master’s thesis consists of three chapters. In first chapter author researches theoretical aspects of marketing communication, in second chapter author gathers data of Latvian non-life insurance market. The third chapter has research that consists of consumer and expert surveys. As a result, after analyzing the data obtained from the consumer survey and expert survey, conclusions and proposals were made for improving the communicative efficiency of marketing communication. The Master’s thesis consists of 83 pages, 30 pictures, 18 tables, 10 additions and 54 sources of information. The thesis is written in Latvian.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46909
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV