• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārtikas mazumtirdzniecības ķēžu zīmolu veidošana Latvijas tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-70141-Zardina_Zane_zz17011.pdf (2.571Mb)
Author
Zārdiņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „Pārtikas mazumtirdzniecības ķēžu zīmolu veidošana Latvijas tirgū” mērķis ir, balsoties uz zīmolvedības teorētisko aspektu zīmola stratēģiskajā vadīšanā atziņām, izvērtēt pārtikas mazumtirdzniecības zīmolu stratēģiskās vadīšanas pieredzi, un izstrādāt priekšlikumus zīmolu vērtības paaugstināšanai Latvijas tirgū. Galvenie darba uzdevumi ir izpētīt pārtikas mazumtirdzniecības zīmolus veidojošās dimensijas, to veidošanas un vadīšanas procesu, izvērtēt četru pārtikas mazumtirdzniecības ķēžu zīmolu veidošanas procesus Latvijas tirgū, kā arī noskaidrot Latvijas patērētāju vērtējumu par četriem pārtikas mazumtirdzniecības ķēžu zīmoliem. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Darba apjoms ir 100 lappuses, 1 tabula, 31 attēls, 13 pielikumi. Darbā izmantoti 73 literatūras avoti.
 
The aim of the Master's Thesis “Formation of food retail chains brands in Latvia market” is to summarize theoretical aspects of branding in the strategic management of the brand, and to assess the experience of strategic management of food retail chains brands, and to develop proposals to increase brand value in the Latvia market. The main tasks of the Thesis are to explore the basic dimensions that form food retail brands, the process of creating and driving them, to evaluate the processes of creating four food retail chain brands in the Latvia market, as well as to clarify the Latvian consumer's assessment of four food retail chain brands. The study consists of 3 chapters. Master Thesis consist of 100 pages with 1 table, 31 pictures, 13 annexes, and 73 sources of literature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46920
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV