• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo mediju izmantošana Latvijas augstskolu uzņemšanas kampaņās.

Thumbnail
View/Open
303-70316-Berzina_Liene_lb11244.pdf (7.364Mb)
Author
Bērziņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „Sociālo mediju izmantošana Latvijas augstskolu uzņemšanas kampaņās” mērķis ir, pamatojoties uz sociālo mediju izmantošanas iespēju novērtējumu marketinga komunikācijā un ekspertu viedokļu rezultātiem identificēt nozīmīgākās sociālo mediju platformas mārketinga komunikācijā, to izmantošanas paradumus un sniegt priekšlikumus sociālo mēdiju izmantošanas uzlabošanai augstskolu uzņemšanas kampaņās. Darba galvenie uzdevumi ir izpētīt kā Latvijas augstskolas izmanto sociālos medijus mārketinga komunikācijā uzņemšanas kampaņās. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Darba apjoms: 117 lapaspuses, 38 attēli, 8 tabulas un 2 pielikumi. Darbā izmantots 81 literatūras avots. Atslēgas vārdi: sociālie mediji, sociālo mediju mārketings, augstskolu sociālo mediju marketings, jauno studentu uzņemšanas kampaņas.
 
The aim of the Master's Thesis “Use of social media in new student recruitment marketing campaigns in Latvia's higher education institutions” is based on the assessment of social media usage opportunities in marketing communication and the results of expert interviews, identify the most important social media platforms in marketing communication, their usage habits and provide suggestions for improving the use of social media in admission campaigns for higer education institution. The main tasks of the thesis are to investigate how Latvian higher education institutions use social media in marketing communication in new student recruitment campaigns. The study consists of 3 chapters. Thesis consists of 117 pages with 38 pictures, 8 tables and 2 annexes, number of literature sources – 81. Keywords: social media, social media marketing, higer education institution social media marketing, new student recruitment marketing campaigns.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46934
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV