Latvijas degvielas mazumtirgotāju līderu finanšu analīze
Автор
Vītola, Rūta Elise
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Joppe, Aina
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis ir degvielas mazumtirgotāju līderu finansiālā stāvokļa novērtēšana un tā ekonomiskā interpretācija. Bakalaura darbā tiek analizēti četri lielākie degvielas mazumtirgotāji , 2 ārvalstu meitas uzņēmumi - SIA “Circle K Latvia” un SIA “Neste Latvija”, kā arī 2 uzņēmumi ar Latvijas kapitālu - SIA “East West Transit” un A/S “Virši-A”. Saimnieciskā darbība tiek aplūkota no 2014.-2017.gadam. Bakalaura darbs sastāv no 4 nodaļām: Darba pirmajā nodaļā tiek izpētīta degvielas mazumtirdzniecības tirgus stāvoklis un attīstības tendences laika gaitā, kā arī faktori, kas spēj ietekmēt degvielas tirgotāju finansiālos rezultātus. Otrajā daļā tiek apskatīti degvielas mazumtirgotāju saimnieciskās darbības aspekti un to raksturojums Trešajā daļā tiek apskatīti un raksturoti finanšu analīzes teorētiskie pamati. Ceturtajā daļā tiek veikta visu 4 degvielas mazumtirgotāju finanšu analīze. Darba noslēgumā tiek izdarīti galvenie secinājumi un izstrādāti priekšlikumu uzņēmumu finansiālā stāvokļa uzlabošanai. Atslēgas vārdi: degvielas mazumtirdzniecības tirgus, tirgus analīze, DUS, finanšu analīze, finanšu koeficienti, rentabilitāte, likviditāte, maksātspēja, konkurence. The main objective of Bachelor thesis is to evaluate financial performance of Latvian fuel retail market leaders and to give economic interpretation about the results. Four major fuel retailers are analyzed in this bachelor's thesis, two foreign subsidiaries - SIA “Circle K Latvija” and SIA” Neste Latvija” as well as two companies with Latvian capital - SIA “East West Transit” and A/S “Virši-A”. The period of economic activity to be analyzed is from 2014 to 2017 year. Bachelor's thesis consists of 4 chapters. The first chapter of the thesis examines the fuel retail market situation and development tendencies over time, as well as factors that can influence the financial results of fuel traders. The second chapter deals with the aspects of the economic activities of fuel retailers and their characteristics. The third chapter discusses the theoretical foundations of financial analysis. The fourth part is a financial analysis of all 4 fuel retailers. The main conclusions and suggestions for the improvement are given at the end of a thesis. Keywords: fuel retail market, market analysis, DUS, financial analysis, financial ratios, profitability, liquidity, solvency, competition.