Projekts: Uzņēmuma SIA "Click&Repair" dibināšana
Author
Mateja, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Saksonova, Svetlana
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba ideja ir izveidot digitālu platformu mājaslapas un aplikācijas formā, kas nodrošinās vidi apavu, somu un apģērbu remonta pakalpojuma sniedzējiem un to klientiem. Projekta galvenais mērķis ir realizēt ideju, nodibinot uzņēmumu, kas spēs atmaksāt ieguldītos finanšu līdzekļus, gūs peļņu, sabiedrībai nodrošinās kvalitatīvu, ātru un ērtu pakalpojumu, kā arī veicinās kopējās nozares attīstību. Lai sasniegtu projektā noteikto mērķi, darba ietvaros tiek veikta uzņēmuma saimnieciskās darbības uzsākšanai un attīstībai nepieciešamo plānu izstrāde. Gan platformas, gan paša uzņēmums nosaukums – “Click&Repair”. Projekta pirmajā nodaļā ir analizēta biznesa ideja un tās aktualitāte, pamatojot projekta īstenošanas nepieciešamību.Otrajā nodaļā, lai izvēlētos atbilstošāko uzņēmējdarbības formu, tiek apkopota informācija par Komerclikumā noteiktajām uzņēmumu juridiskajām formām,tāpat ir analizēta informācija par uzņēmuma reģistrācijas procesu, ārējā finansējuma iespējas. Lai izvērtētu situāciju tirgū, kurā darbosies “Click&Repair”, trešajā nodaļā ir veikta uzņēmuma darbības nozares izpēte laika posmam no 2013. līdz 2018.gadam, kā arī analizētas nozeres nākotnes tendences. Papildus tam ir analizēta informācija par tiesiskajiem regulējumiem, kas ietekmēs uzņēmuma darbu un pakalpojuma sniegšanu.Projekta ceturtās nodaļas ietvaros ir izstrādāts uzņēmuma piedāvātā pakalpojuma īpašību un kvalitātes raksturojums, kurā ir detalizēti aprakstītas platformas jeb mājaslapas un mobilās aplikācijas funkcijas, kas ļaus nodrošināt ērtu vides lietojamību gan tās klientiem, gan sadarbības partneriem.Tā kā ikvienai biznesa idejai ir būtiski par to informēt savus potenciālos klientus, tad projekta sestajā nodaļā ir analizēta uzņēmuma mārketinga stratēģija, iekļaujot uzņēmuma piedāvātās platformas būtiskākā noieta tirgus analīzi, kā arī vērtējot potenciālos “Click&Repair” klientus un sadarbības partnerus. Papildus tiek pētīti uzņēmuma konkurenti un viņu piedāvātie pakalpojumi salīdzinājumā ar “Click&Repair” konceptu, uzņēmuma konkurētspēju ietekmējošie faktori, SVID analīze, kā arī plānotās mārketinga aktivitātes, lai uzrunātu potenciālos platformas klientus, kas nodrošinātu uzņēmuma vēlamo apgrozījumu. Sestajā nodaļā ir apkopota informācija par uzņēmuma finanšu plāniem, sākot ar 2019.gada jūliju, kad tiek paredzēta “Click&Repair” dibināšana, līdz pat 2022.gada decembrim, līdz ar to analizējot uzņēmuma darbības rādītājus nedaudz vairāk kā pirmo trīs gadu intervālā.Projekta septītajā nodaļā tiek analizēti riski, ar kuriem uzņēmums var saskarties, veicot saimniecisko darbību. The idea of the Master’s Thesis is to establish a digital platform in the form of a website and mobile application which will provide the environment for those who offer shoe, bag and clothing repair services and for their clients. The main purpose of the project is to develop this idea of establishing the company which will be able to repay the invested financial resources, to gain profit, provide the customers with qualitative, fast and convenient service and also to further the development of the industry. In order to achieve the goal set in the project, the development of plans necessary for the beginning and development of the company’s economic activity is realized within the framework of the Master’s Thesis. The name of both the platform and the company itself is “Click&Repair”. The first chapter of the project includes the analysis of the business idea and its relevance, justifying the necessity of project implementation. In the second chapter in order to choose the most appropriate legal form of business the information on the legal forms of enterprises specified in the Commercial Law is collected, Also the information on the company’s registration process is analyzed. This chapter also includes the analysis of the possibilities of external funding, the advantages and disadvantages of attracting them.To examine the situation in the market in which “Click&Repair” will operate, the third chapter presents the company’s activity research for the period from 2013 to 2018.Within the framework of project’s fourth chapter the characterization of the qualities and features of services that the company offers have been developed, and functions of website and mobile application are described in detail which will ensure an convenient use of the environment for clients and cooperation partners. Since it is essential for every business idea to inform its potential customers about it, the fifth chapter of the project analyzes the company’s marketing strategy, including an analysis of the key market outlets offered by the company, as well as evaluating potential “Click&Repair” customers and cooperation partners.The sixth chapter includes the company’s financial plans from July 2019, when “Click& Repair” is expected to be established, until December 2022, analyzing the performance of the company slightly more than the period of first three years. The seventh chapter of the project analyzes the risks that the company may face when carrying out an economic activity.