Skolēnu klavierspēles apguve aksioloģiskās pieejas kontekstā
Autor
Maļkova, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bogdanova, Tamāra
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
SKOLĒNU KLAVIERSPĒLES APGUVE
AKSIOLOĢISKĀS PIEEJAS KONTEKSTĀ
Promocijas darbs
pedagoģijas zinātnē nozaru (mūzikas) pedagoģijas apakšnozarē
Anotācija
Latvijas mūzikas pedagoģijā un tās nozīmīgajā sastāvdaļā klavierspēles pedagoģijā aksioloģiskā
potenciāla teorētisko pamatu pielietošanas iespējas līdz šim nav pietiekami pētītas. No tā izriet
pētījuma problēma: klavierspēles apguves aksioloģiskās pieejas kontekstā skolēna pašrealizācijas
veicināšanai teorētiskais pamatojums nav izstrādāts. Tas noteica promocijas darba aktualitāti un
temata Skolēnu klavierspēles apguve aksioloģiskās pieejas kontekstā izvēli.
Pētījuma zinātniskā novitāte: pirmo reizi Latvijas mūzikas pedagoģijā promocijas darba līmenī
atklāta klavierspēles apguves būtība aksioloģiskās pieejas kontekstā, piedāvājot jaunu skatījumu
uz klavierspēles apguves procesu, skolēnu pašrealizācijas veicināšanai; izstrādāts un aprobēts
klavierspēles apguves modelis, izveidota uz aksioloģisko pieeju balstīta klavierspēles
autorprogramma.
Atslēgas vārdi: klavierspēle, aksioloģiskā pieeja, skolēnu pašrealizācija. MASTERING PIANO PLAYING BY LEARNERS IN THE CONTEXT OF
THE AXIOLOGICAL APPROACH
Doctoral Thesis
Branch (Music) Pedagogy
Summary
The possibilities to apply the theoretical basis of axiological potential have not been sufficiently
explored in Latvian music pedagogy. From this the research problem follows: the theoretical
basis for promoting learner’s self-realization within the context of the axiological approach to
mastering piano playing has not been worked out. So the theme of the doctoral thesis: Mastering
Piano Playing by Learners in the Context of the Axiological Approach.
Scientific novelty of the research: for the first time in Latvia’s music pedagogy at the level of the
doctoral thesis: the essence of mastering piano playing in the context of the axiological approach
has been revealed and a new position for promoting learners’ self-realization has been offered;
the model and author’s programme for mastering piano playing has been worked out and
approbated.
Key words: piano playing, axiological approach, self-realization.