Bērna izpratnes veidošanās par veselīgu dzīvesveidu vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Veličko, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Bērna izpratnes veidošanās par veselīgu dzīvesveidu vecākajā pirmsskolas vecumā”. Kvalifikācijas darba autors: Jekaterina Veličko. Kvalifikācijas darba vadītājs: Prof. Dr. psych. Tija Zīriņa. Pētījuma mērķis: Izzināt bērna izpratnes veidošanos par veselīgu dzīvesveidu vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi: Analizēt literatūru par veselīga dzīvesveida nosacījumiem pirmsskolas vecuma bērniem. Izzināt bērnu attīstības likumsakarības vecākajā pirmsskolas vecumā pētāmas problēmas kontekstā. Veikt pētījumu par bērnu izpratnes veidošanu par veselīgu dzīvesveidu. Izmantotās metodes: Literatūras analīze, bērnu novērojums, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Pētījuma jautājums: Kuri pedagoģiskie paņēmieni ir visveiksmīgākie bērnu izpratnes veidošanā par veselīgu dzīvesveidu vecākajā pirmsskolas vecumā? Kvalifikācijas darbā pirmajā nodaļā ir izanalizēts veselīga dzīvesveida jēdziens, ka arī veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba otrajā nodaļā ir izzināta teorētiska literatūra par bērnu attīstības likumsakarībām vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba trešajā daļā ir atspoguļota pedagoģiskā izmeģinājumdarbība, bērnu novērojums, veikta novērojuma analīze. Darba apjoms: 53 lapaspuses, 3 tabulas, 14 attēli, 27 literatūras un informācijas avoti un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: Veselīgs dzīvesveids, veselība, izpratne, pirmsskola, personīgais piemērs. The theme of qualification paper: "Formation of understanding on healthy lifestyle of senior preschool age children". The author of qualification paper: Yekaterina Velichko. Scientific supervisor: Prof. Dr. psych. Tija Zirina. Objective of research: to define how a preschool age child understands a healthy lifestyle. The following tasks were set: to analyse the literature on the prerequisites and background of healthy lifestyle for preschool age children. to investigate the patterns of development of preschool age children in the context of the studied problem. to study the formation of awareness of healthy lifestyle at the pre-school age. Research methods used: analysis of literature, observation of children, pedagogical experimental event. Research topical theme: What pedagogical methods are most successful in raising children's awareness of healthy lifestyle in senior preschool age? The first chapter of qualification paper analyses the concept of healthy lifestyle, alongside with possibilities of promoting healthy lifestyle in preschool education. The second chapter deals with analyses and studies of theoretical literature about children development in preschool age. The third chapter contains results of pedagogical experimental events, data and analyses of observation process conducted during the research. Paper consists of 53 pages; it contains 3 tables, 14 figures, 27 bibliography titles and 5 appendixes. Keywords: healthy lifestyle, health, understanding, preschool education, personal example.