Diferencēta tautas tradīciju iepazīšana jaukta vecuma bērnu grupā
Author
Zūberga, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu izstrādāts par tēmu diferencēta tautas tradīciju iepazīšana jaukta vecuma bērnu grupā. Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi pētīt diferencētu tautas tradīciju iepazīšanu jaukta vecuma bērnu grupā pirmsskolā. Empīriskā pētījuma jautājums ir kā īstenot tautas tradīciju diferencētu iepazīšanu, strādājot jaukta vecuma bērnu grupā pirmsskolā? Kvalifikācijas darba pētījums sastāv no divām daļā - teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā analizēju zināmus latviešu autorus, kā piemēram, R. Alijevs, M. Dirba, V. Gremble, I. Reizniece, I. Maslo, D. Kraukle, G. Svence, A. Špona, V. Zelmenis. Analizējot autora darbus tiek pētīts diferenciācijas, personalizācijas, individuālisma jēdzieni. Uzmanība tika pievērsta diferenciācijas pielietojumam pirmsskolas izglītības iestādēs, metožu daudzveidībai strādājot ar bērniem, kā arī, kā pedagogam praksē pielietot diferenciācijas metodes. Pedagoģiskās darbības analīzei tika izmantota konkrētu svētku svinēšana jaukta vecuma grupā. Tiek izmantots svētku scenārijs, lai praksē veikt pedagoģisko novērošanu. Analizējot pedagogu darbu tika veikta aptauja, lai uzzinātu viedokli par to, kā diferenciācija tiek pielietota praksē. Empīriskā pētījuma rezultātā tika secināts ar kādām grūtībām jāsaskaras pedagogiem darbojoties ar jauta vecuma grupu. Kādas ir visefektīvākās metodes diferencējot uzdevumus tautas tradīciju apgūšanai jaukta vecuma grupā. Dotais pētījums noderēs ikvienam kura ikdiena paiet jaukta vecuma grupā, gan vecākiem, gan skolotajiem. Atslēgas vārdi: diferenciācija, jaukts vecums, personalizācija, tautas tradīcijas. Darba saturs: 57. lpp., ietver 1 attēlu, izmantoti 46 literatūras avoti, pievienoti 8 pielikumi. Qualification work is devoted to the topic of getting acquainted with differentiated folk traditions in the group of mixed age children. The qualification work has been developed with the aim of exploring the familiarization of differentiated folk traditions in the group of mixed-age children in preschool. The question of empirical research is how to implement differentiated familiarization of folk traditions by working in a mixed age group of children in preschool? The qualification work study consists of two parts - theoretical and empirical part. In the theoretical part I analyze certain Latvian authors, such as R. Alijev, M. Dirba, V. Gremble, I. Reizniece, I. Maslo, D. Kraukle, G. Svence, A. Špona, V. Zelmenis. When analyzing the author's works, the concepts of differentiation, personalization and individualism are studied. Attention was paid to the use of differentiation in pre-school educational institutions, the diversity of methods working with children, and how to apply differentiation methods to a teacher in practice. For the analysis of pedagogical activity, the celebration of specific festivities in mixed age group was used. Holiday scenario is used to practice pedagogical observation. Analyzing the work of teachers, a survey was conducted to find out how differentiation is applied in practice. As a result of the empirical study, it was concluded that the difficulties faced by educators in dealing with the age group were difficult. What are the most effective methods of differentiating tasks for learning folk traditions in a mixed age group. This study will be useful for everyone whose daily life is mixed, both parents and teachers. Keywords: differentiation, mixed age, personalization, folk traditions. Work content: P. 57, includes, 1 picture, 46 literature sources, 8 appendices added.