Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīva pašvērtējuma veicināšana kustību rotaļās
Author
Trule, Nellija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Nellija Trule Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīva pašvērtējuma veicināšana kustību rotaļās. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski pamatot vecākās pirmsskolas vecuma bērnu pozitīva pašvērtējuma veicināšanas iespējas kustību rotaļās. Lai mērķis tiktu sasniegts tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1.analizēt pedagoģijas un psiholoģijas literatūru par bērnu pašvērtējumu un tā veidošanos; 2.teorētiski izzināt un analizēt rotaļas psiholoģiski pedagoģisko pamatojumu; 3.raksturot kustību rotaļu kā bērna pozitīva pašvērtējuma sekmētāju; 4.praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskajā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Kvalifikācijas darbā izmantotās pētījuma metodes ir teorētiskās – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, empīriskās – pedagoģiskā novērošana, matemātiski statiskā metode un pārrunas. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums par kustības rotaļas ietekmi uz vecākās pirmsskolas vecuma bērnu pozitīva pašvērtējuma veicināšanu. Autore novēroja bērnu pašvērtējuma veidošanās attīstību kustību rotaļās un veica secinājumus..Galvenais darba sasniegums ir bērnu pozitīvi izveidojušais pašvērtējums. Analizējot iegūtos rezultātus tika secināts, ka pēc pedagoģiskās darbības vecākās pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvais pašvērtējuma līmenis ir nedaudz paaugstinājies. Kustību rotaļa ir efektīvs līdzeklis bērna pozitīvā pašvērtējuma sekmēšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darba apjoms 64 lapas, literatūras skaits 52 avoti, 10 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi. Darba galvenie atslēgas vārdi: pozitīvs pašvērtējums, pašvērtējums, pašapziņa, kustību rotaļa, rotaļa. Author of the qualification paper: Nellija Trule Topic of the qualification paper: promotion of positive self – esteem of the oldest pre – scool children in movement games. Aim of the qualification paper is to justify the opportunities of promoting positive self-assessment in elderly preschoolers by moving games both theoretically and practically. In order to achieve the aim the following tasks were set: 1.to analyze pedagogical and psychological literature on self-assessment of children and its creation; 2.to find out theoretically and to analyze the psychologically pedagogical basis of game; 3.to describe the moving games as the promoter of positive self-assessment in children; 4.practically test the theoretical findings by performing empirical study and analyze the results. The research methods used in the qualification paper are theoretical – analysis of pedagogical and psychological literature sources, empirical – pedagogical observation, mathematically statistical method and interviews. In the practical part a study was carried out to assess the impact of moving games as the promoter of positive self-assessment in elderly preschoolers. The author observed the development of children’s self-assessment during moving games and conducted conclusions. The main achievement is the positive children’s self-assessment. By analyzing results, it was concluded that after pedagogical work the level of positive self-assessment in elderly preschoolers has slightly increased. Moving game is an effective tool for promoting positive self-assessment in children. The qualification paper has two parts — theoretical and empirical. The qualification paper contains 64 pages, 52 sources of literature, 10 images, 3 tables, 5 appendices. Main keywords of the paper: positive self-assessment, self-assessment, self-esteem, moving game, game