Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorPumpiša, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:04:55Z
dc.date.available2019-06-30T01:04:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69190
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47049
dc.description.abstractDarba nosaukums: Gadskārtu svētki kultūrizpratnes sekmēšanai 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolā Darba autore: Līga Pumpiša Zin. vadītāja:Docente Dr. paed. Gunta Siliņa - Jasjukeviča Darba apjoms: 49 lpp., 3 nodaļas, 12 apakšnodaļas, 18 atēli, 9 tabulas,17 literatūras avoti. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz gadskārtu svētku raksturojumu un nozīmīgumu kultūrizpratnes sekmēšanai. Kultūras izpratne ļauj apzināties kultūras un mākslas nozīmi, un attīstīt spēju tās baudīt vai būt tajās ieinteresētam. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi kā bērnu kultūrizpratnes sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskā procesā.Būtiski bērna jēgpilnai dzīvei un kultūras turpināšanai ir nodot kultūras tradīcijas t.i. dziesmas, tautasdziesmas, rotaļas, rituālus, tās veido svētku svinēšanas kultūru, nodod tradīciju mantojumu, rada priekštatu un izpratni par dabas ritumu, un visvairāk tās piedalās bērnu vērtību veidošanā, kuras var nodot no paaudzes paaudzē. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikts empīriskais pētījums par audzinātāju priekšstatu apzināšanu par Lieldienu svētku tradīcijām pirmsskolā un apkopot bērnu viedokli ar intervijas palīdzību. Secināt, kādas tradīcijas viņi ir veikuši un ko uztvēruši. Veicot pētījumu, darba autore secināja, ka bērna kultūrizpratnes sekmēšanai pedagoga praktiskā pieredze, spēja būt ieinteresētam rada vidi, kurā bērns spēj gūt vairāk zināšanu, prasmju un attieksmju, iepazīstot tradicionālo kultūru. Atslēgvārdi: Bērns, kultūrizpratne, pirmskola, gadskārtas, svētki, tradīcijas.
dc.description.abstractJob title: Gadskārtu svētki kultūrizpratnes sekmēšanai 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolā Job author: Līga Pumpiša Scientific supervisor: DocentDr. paed. Gunta Siliņa - Jasjukeviča Scope of the work: 49 p., 3 chapters, 12 subchapters, 18 images, 9 tables,17literature sources. The theoretical part of the research is based on the characteristics of the anniversary celebration and the importance of promoting cultural literacy. Cultural awareness allows you to recognize the importance of culture and art and to develop the ability to enjoy or be interested in them. Theoretical part analyzes issues such as fostering children's cultural literacy in the pre-school pedagogical process. It is essential to transfer cultural traditions, i.e., to the meaningful life of the child and to the continuation of culture. Songs, folk songs, games, rituals, festive celebration culture, tradition, tradition, rationality, and most of all contribute to children's values that can be passed down from generation to generation. In the practical part of the research, an empirical study was carried out on the awareness of educators about the traditions of Easter celebration in pre-school and to gather children's views through an interview. Conclude what traditions they have done and what they have perceived. In the study, the author concluded that the practical experience of a teacher, the ability to be interested in creating an environment in which a child is able to gain more knowledge, skills and attitudes by getting to know the traditional culture, has been promoted. Keywords: Child, cultural awarness, pre-school, anniversary, celebrations, traditions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectBērns
dc.subjectKultūrizpratne
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectGadskārtas
dc.subjectSvētki
dc.titleGadskārtu svētki kultūrizpratnes sekmēšanai 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolā
dc.title.alternativeCultural awareness promotion of Anniversary celebrations for 5-6 years old preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record