Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorFricberga, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:04:58Z
dc.date.available2019-06-30T01:04:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69205
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47051
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: „Rotaļa 1,5 – 2 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba autors: Evita Fricberga Mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski vērtēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas grūtību pārvarēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot rotaļas. Pirmajā nodaļā tiek izskaidrota adaptācijas būtība fiziskajā, sociālajā un veselības aspektā. Apskatīta adaptācijas grūtību pakāpju noteikšanas metodika (Gailuma, 2002). Sniegts Ž.Piažē skaidrojums par adaptācijas kognitīvajiem mehānismiem. Apskatīts ievērojamu psihoanalītiķu (Z.Freids, A.Ādlers, KG.Jungs, Dž.Boulbijs) skaidrojums par adaptācijas būtību un bērna agrīnās pieredzes ietekmi uz viņa sociālās adaptācijas spējām. Apskatīta 1,5-2 gadus veca bērna attīstība. Sniegti rotaļu teorētiskie aspekti. Analizētas rotaļu iespējas adaptācijas procesa atvieglošanā. Otrajā nodaļā tiek veikta pedagoģiskā pētnieciskā darbība. Tiek novērots un aprakstīts, kā ar rotaļas palīdzību var sekmēt 1,5-2 gadīgu bērnu adaptāciju privātā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma sākumā tika izveidotas anketas vecākiem, kuras pēc tam arī tika izanalizētas. Tika veikta pedagoģiskā strukturētā novērošana. Novērojot bērnus, darba autore sniedza raksturojumu par katru bērnu gan pētījuma sākumā-septembrī, gan pētījuma beigās – martā, kā arī izstrādāja kritērijus, pēc kuriem tiek vērtēts katrs bērns (pētījumā sākumā un pētījuma beigās). Tika novērotas un analizētas trīs problēmu situācijas. Ir pievienotas un aprakstītas rotaļas, kuras tika izmantotas veiksmīgākai adaptācijas sekmēšanai. Šajā nodaļā apstiprinājās hipotēze, ka jaunākā bērna adaptācija noritēs sekmīgāk, ja skolotājs spēs radīt sirsnīgu emocionālu atmosfēru un izmantos bērna attīstībai un vajadzībām piemērotas rotaļas.
dc.description.abstractDissertation topic: The use of play for easing the adaptation process for 1.5 to 2-year-old children in a pre-school educational institution. Goal: to theoretically research and practically evaluate possible solutions for overcoming adaptation problems of younger children, who are attending pre-school educational institutions, through the use of play. In Chapter one the author explains the meaning of adaptation in a well-being, physical and social sense. An overview of S.Gailuma (2002) method for placing the level of adaptation difficulty and an explanation of adaptation’s cognitive mechanisms by J. Piaget is given. An overview of notable psychoanalysts’ (S. Freud, A. Adler, C. G. Jung, J. Bowlby) explanations of the meaning of the adaptation process and the effects of early childhood experiences on the child’s ability to socially adapt is also covered. An outline of the development of children ages 1.5 – 2 is included. Theoretical aspects of play are discussed. Finally, the use of play for easing the adaptation process is analyzed. Chapter two. Practical pedagogical research work is performed in Chapter two. Observational work is carried out on how play can facilitate the adaptation of children age 1,5-2 in a private pre-school educational institution, and suggestions on how to help the adaptation process is given. At the beginning of the research questionnaires were created, handed out to parents and the answers were analyzed. A structured pedagogical observation was performed. The author made field notes on the adaptation progress of each child in the group at the beginning of the research in September and the end of the research in March. Three problem situations were analyzed. The games which proved to be more successful in aiding the adaptation process were described in more depth. The hypothesis, that the adaptation of young children is going to be more successful, if a teacher can provide a warm emotional atmosphere, and uses games which adequately suit the child’s level of development and necessities proved to be true.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.subjectrotaļa
dc.subjectspēle
dc.titleRotaļa 1-2 gadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeThe use of play for easing the adaptation process for 1.5 to 2-year-old children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record