4-5 gadīgu bērnu rakstītprasmes attīstības sekmēšana zīmēšanā
Author
Lilienfelde, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: 4-5 gadīgu bērnu rakstītprasmes attīstības sekmēšana zīmēšanā Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt kā ar zīmēšanas procesu var sekmēt rakstītprasmi Teorētiskajā daļā analizēti jautājumi par rakstītprasmes veidošanas procesu vidējā pirmsskolas vecumposmā un zīmēšanas nozīmi rakstītprasmes sekmēšanā. Pētītas un analizētas 4-5 gadīgu bērnu attīstības īpatnības. Teorētiskā daļa balstās uz V. Hibneres, T. Komarovas, G. Andersones, Ā. Ptičkinas, D. Dzintares, A Šponas, G. Svences, A. Vorobjova, Z. Lubānietes atziņām. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums par zīmēšanas ietekmi uz bērna rakstītprasmes attīstību 4-5 gadu vecumā. Zīmēšanas nodarbību procesa novērošana un bērnu darbu analīze. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1. Izpētīt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par rakstītprasmi 2. 4-5 gadīgu bērnu rakstītprasmes sekmēšanas iespējas zīmēšanas procesā 3. 4-5 gadīgu bērnu raksturojums pētāmās problēmas skatījumā 4. Iegūto rezultātu analīze Kvalifikācijas darbam tika izvirzīts jautājums: Vai zīmēšana veicina 4-5 gadīga bērna rakstītprasmes apguvi? Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, teorētiskās un empīriskās. Kvalifikācijas darba apjoms ir 45 lpp. ar pielikumu. Kvalifikācijas darbā iekļauti 14 attēli, 3 tabulas, darbam ir 1 pielikums. Atslēgas vārdi: 4-5 gadīgs bērns; rakstītprasme; zīmēšanas process Theme of qualification work: 4-5 years old children preparation of handwriting skills drawing lessons Purpose of the research: theoretical and practical research how writing skills promoted through the drawing process The theoretical part analyses the question about drawing process of the average preschool and the importance of writing skills. Studied and analysed the characteristic of 4-5 years old children. The theoretical part based on V. Hibneres, T. Komarovas, G. Anderson, A. Ptichkinas, D. Dzintares, A. Sponas, G. Svences, A. Vorobjova and Z. Lubanietes knowledge. The empirical part of the research carried out on the impact of the child's drawing writing development in 4-5 years of age. Drawing lesson process observation and analysis of child labour. Tasks of qualification work: 1.Study pedagogy and psychology the scientific theory of writing 2.4-5 years old children's literacy promotion opportunities drawing process 3.4-5-year child characteristics studied problems view 4.Analysis of the obtained results Question of the research: Does drawing lessons promote handwriting skills the 4-5 years old children? Qualification work consist of two parts- theoretical and empirical. Qualification work is 45 pages long with annexes. It includes 3 tables and 14 images, 1 annexes and 33 sources of literature and other sources of information. Key words: writing, drawing process, 4-5 years old children