Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorSloka, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:02Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69255
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47060
dc.description.abstractOptimālu pieredzes izjūtu nosaka līdzsvars starp darbībā izjustu izaicinājumu un prasmēm to risināt, kā arī skaidra tuvākā mērķa izpratne un iespēja gūt acumirklīgu atgriezenisko saiti. Optimāla pieredzes izjūta saistīta ar cilvēka iekšēji motivētu darbību, jo indivīda vēlme atkal izjust darbības un apziņas saplūšanu, fokusētu prāta stāvokli, kam netraucē ārēji impulsi, un gandarījumu par savu prasmju attīstību motivē cilvēku atkal atrast pietiekamu izaicinājumu. Dace Sloka par sava kvalifikācijas darba „3-4 gadīgu bērnu optimālas pieredzes izjūtas attīstības kritēriju aprobācija mūzikas nodarbībās” pētījuma mērķi izvirza teorētiski un empīriski pētīt 3 – 4 gadus vecu bērnu optimālas pieredzes izjūtas sekmēšanas iespējas mūzikas nodarbībās pirmskolā. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek atspoguļots optimālas pieredzes izjūtas raksturojums un attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu rotaļā un pedagoģiskā procesā, optimālas pieredzes izjūtas attīstības novērošanas iespējas. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikti 3-4 gadus vecu bērnu grupas novērojumi pēc autores izstrādāta pirmsskolas vecuma bērnu optimālas pieredzes izjūtas attīstību diagnosticējoša emocionālu stāvokļu novērojumu kontrolsaraksta (pamatojoties uz M.Čīksentmihāji emocionālu stāvokļu kritērijiem „Pieredzes uzskaites anketā” (Experience Sampling Form, Csikszentmihalyi, M.). Darba autore izvirza un empīriskā pētījumā pēta optimālas pieredzes attīstības priekšnosacījumus pirmsskolas vecuma bērniem mūzikas nodarbībās. Pētījumā tika secināts, ka ir iespējams pētīt un sekmēt 3-4 gadus vecu bērnu optimālas pieredzes izjūtas attīstību pirmsskolas mūzikas nodarbībās un, piedāvājot iespēju bērnam rast atbilstošu izaicinājumu un izjust kontroli pār situāciju, sniedzot iespēju vērst uzmanību un attīstīt interesi par bērnam saistošu tematu, nodrošinot iespēju izjust skaidru mērķi, uzdevumus, noteikumus, kā arī nodrošinot emocionāli un fiziski drošu vidi, iespējams sekmēt bērnu optimālas pieredzes izjūtas attīstību pedagoģiskā procesā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 80 lpp, ietver 7 attēlus, 6 tabulas, 34 izmantotās bibliogrāfiskās saraksta vienības, 18 pielikumus.
dc.description.abstractThe optimal experience is determined by the balance between the challenge experienced in the action and the skills to deal with it, as well as a clear understanding of the nearest goal and the opportunity to gain instant feedback. The optimal experience is related to the person's intrinsic motivated activity, since the individual's desire to feel again the merging of action and consciousness, the focused state of mind that is not impeded by external impulses, and the satisfaction in the development of one's skills motivates the person to find challenge again. The aim of Dace Sloka’s qualification work "Approbation of criteria for optimal flow experience development at music classes for 3-4 year old children" is to theoretically and empirically study the possibilities of facilitating the optimal experience of 3 - 4 year old children in music lessons at preschool. The theoretical part of the qualification work reflects the description of the experience of optimal experience and its development possibilities in the play and pedagogical process of preschool children, and the observation possibilities of the optimal experience development. In the empirical part of the research observations of a group of 3-4 year old children were performed according to the list of affective states observing the development of the optimal experience of pre-school children developed by the author (based on the criteria of affective states in “Experience Sampling Form”, Csikszentmihalyi, M.). The author of the thesis raises and empirically studies the preconditions for the development of optimal experience for preschool children in music classes. The study concluded that it is possible to study and promote the development of an optimal experience of 3-4 year old children in preschool music lessons and by offering the child the opportunity to face the challenge and control over the situation, giving the opportunity to focus and develop interest in the child's binding subject, the opportunity to experience a clear goal, tasks, rules, as well as providing an emotionally and physically safe environment, can contribute to the development of an optimal experience of children in the pedagogical process. The volume of the qualification paper is 80 pp, includes 7 images, 6 tables, 34 bibliographic list items, 18 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectoptimālas pieredzes izjūta
dc.subjectoptimāla pieredze
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectpirmsskolas mūzikas nodarbības
dc.subjectflow
dc.title3-4 gadīgu bērnu optimālās pieredzes izjūtas attīstības kritēriju aprobācija mūzikas nodarbībās
dc.title.alternativeApprobation of criteria for optimal flow experience development at music classes for 3-4 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record