Show simple item record

dc.contributor.advisorDaniela, Linda
dc.contributor.authorSkrastiņa, Katrīna Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:07Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69712
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47067
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot, kā analītiski algoritmiskā domāšana (computational thinking) tiek attīstīta Lego robotikas nodarbībās. Lai sasniegtu mērķi, darba autore veica iekļaujošu, strukturētu novērojumu. Novērojums tika veikts 4 grupām 3 mēnešu garumā. Kopumā tik aizpildīti 48 novērojuma protokoli. Novēroti tika 38 bērni vecumā no 5 līdz 7 gadiem. Novērojuma protokola pētāmās pazīmes tika izveidotas izmantojot destrukcijas metodi – jēdziens analītiski algoritmiskā domāšanas tika sadalīts sīkās vienībās. Pēc iegūto datu analīzes darba autore secina, ka analītiski algoritmiskā domāšana Lego robotikas nodarbībās tiek ļoti attīstīta. Vislielākā attīstība vērojama pētāmajās pazīmēs, kas saistītas ar algoritmisko un loģisko domāšanu. Tāpat tiek attīstīta spēja meklēt problēmām radošus un inovatīvus risinājumus. Darbs sastāv no 66 lappusēm, 3 nodaļām, tai skaitā 16 tabulām, 16 attēliem un četriem pielikumiem.
dc.description.abstractThe objective of this master’s thesis is to determine how computational thinking is developed in Lego robotics lessons. In order to achieve the objective, the author of the work carried out an inclusive, structured observation. Over the period of 3 months, 4 groups of total of 38 children aged 5 to 7 were observed. A total of 48 observation protocols were completed. The study features of the observation protocol were created by using the method of deconstruction – the concept of computational thinking was divided into small units. According to the analysis of the data acquired, the author concludes that computational thinking is immensely stimulated in Lego robotics. The most significant progress is observed in topical features that are related to algorithmic and logical thinking. Similarly, the skill of creative and innovative problem solving is developed. The paper consists of 66 pages, 3 chapters, including 16 tables, 16 pictures and 4 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectanalītiski algoritmiskā domāšana
dc.subjectLego robotika
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectproblēmu risināšanas spēja
dc.subjectabstrahēšana
dc.titleAnalitiski algoritmiskās domāšanas attīstības 5-7 gadus veciem bērniem robotikas nodarbībās
dc.title.alternativeComputational thinking development for 5-7 years old children in robotics lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record