• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bioloģijas skolotāju izpratība par atbalsta pasākumiem bioloģijas mācību procesā pamatskolas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-69913-Krauja_Inta_ik17085.pdf (2.125Mb)
Author
Krauja, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Bioloģijas skolotāju izpratība par atbalsta pasākumiem bioloģijas mācību procesā pamatskolas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem, Inta Krauja, darba vadītāja Dr. paed., asoc. prof. Dita Nīmante. Maģistra darbs, 82 lpp., 75 literatūras avoti, 6 pielikumi, 15 attēli un 7 tabulas. Latviešu valodā. Darba mērķis ir izpētīt vispārējo izglītības iestāžu bioloģijas skolotāju izpratību par nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem bioloģijas mācību procesā pamatskolas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Mērķa sasniegšanai veikta normatīvo dokumentu, statistikas un teorētiskās literatūras analīze; izstrādāta un veikta vispārējās izglītības iestādēs strādājošo bioloģijas skolotāju anketēšana; apkopoti pētījuma rezultāti. Izstrādāti ieteikumi bioloģijas skolotājiem darbam ar skolēniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi. Empīriskajā pētījuma daļā noskaidrots bioloģijas skolotāju izpratības līmenis par nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
 
Literacy of biology teachers on supporting measures during biology learning process for primary school students with learning disabilities, Inta Krauja, scientific supervisor PhD, assoc. professor Dita Nīmante. Master Theses, 82 pages, 75 literature sources, 6 annexes, 15 pictures and 7 tables. In Latvian. Aim of the theses is to explore the literacy of the biology teachers of general educational institutions of the necessary support measures during biology learning process for primary school students with learning disabilities. To achieve the objective, analysis of normative documents, statistics and theoretical literature has been performed; survey of biology teachers working in general educational institutions has been developed and performed; the results of the study has been compiled. Recommendations for biology teachers, who work with students with learning disabilities has been developed. The empirical part of the study shows biology teachers level of literacy on the necessary support measures for students with learning disabilities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47078
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV