Sīkās motorikas attīstība rokas sagatavošanā rakstīšanai bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem 4-5 gadu vecumā
Author
Ruduka, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Sīkās motorikas attīstība rokas sagatavošanā rakstīšanai bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem 4-5 gadu vecumā” autore Jeļena Ruduka teorētiski un praktiski aplūkojusi bērnus ar jauktiem attīstības traucējumiem. Pētījuma mērķis: pētīt bērna rokas sagatavošanu rakstīšanai 4-5 gadu vecumā, veicot sīkās motorikas attīstību bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Diplomdarbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, nobeiguma, literatūras avotu saraksta un pielikumiem. Ievadā tiek noteikta pētījuma problēmas aktualitāte, mērķis, uzdevumi, pētījuma priekšmets un objekts, tiek noformulēta hipotēze. Darba iekļauta teorētiskā daļa, kurā, balstoties uz psiholoģiskās un pedagoģiskās literatūras pamatā, tiek aprakstītas roku pirkstu sīkās motorikas īpatnības bērniem ar attīstības traucējumiem; kā arī praktiskajā daļā, kurā tiek aprakstīts pētījums, tiek atklāti pētījuma rezultāti par sīkās roku motorikas attīstības īpatnībām, izmantojot didaktiskās spēles, kā arī tiek analizēti iegūtie rezultāti. Noslēgumā tiek apkopoti secinājumi, kuri pierāda hipotēzi. Literatūras avotu saraksts satur teorētiskus literatūras avotus. Darba apjoms: 61 lpp., 7 tabulas, 5 attēli, 11 pielikumi, 45 izmantotais avots un literatūra. Diplomdarbu raksturojošie atslēgvārdi: jauktas attīstības traucējumi; rokas sīkās motorikas; rokas sagatavošanas; pirmsskola. The author of the diploma paper “Hand Fine Motor Skills Development in Order to Prepare 4-5 Year Old Children with Mixed Developmental Disorders for Writing” Jelena Ruduka theoretically and practically overviewed and described children with mixed developmental disorders. The aim of the research is to investigate 4 - 5 year old children preparation for writing, encouraging the development of hand fine motor skills among children with mixed developmental disorders. Diploma paper consists of introduction, four chapters, conclusion, sources of literature and appendices. Introduction part describes the topicality of the problem of the research, aim, objectives, the subject and object of the research and in this part the hypothesis is formulated. The work includes a theoretical part which is based on psychological and pedagogical literature and which describes children with developmental disorders hands motor skills; and a practical part which describes the research, reveals the results of the study about hands motor skills development peculiarities, using didactic games; as well as analyses the results. The conclusion gives definite summary, which shows that the hypothesis is approved. Sources of literature contain theoretical sources of information. Diploma paper consist of: 61 pages, 7 tables, 5 pictures, 11 appendices, 45 sources of literature. Key words of the diploma paper: mixed developmental disorders, hand motor skills, hand praparation, pre-school.