Emocionālās kompetences veicināšana 4.-6.klašu skolēniem tautisko deju kolektīvā interešu izglītībā
Autor
Meiere, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Garjāne, Beatrise
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs „Emocionālās kompetences veicināšana 4.-6.klašu skolēniem tautisko deju kolektīvā interešu izglītībā” ir izstrādāts ar mērķi teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt emocionālās kompetences veicināšanas pedagoģiskos paņēmienus pusaudžiem tautisko deju nodarbībās. Pētījums paredz šādus uzdevumus: analizēt emocionālo kompetenci kā emocionālajā inteliģencē balstītu spēju un tās veicināšanu pusaudžiem; noteikt emocionālās kompetences līmeni 4.-6.klašu skolēniem - deju kolektīvu dalībniekiem; izveidot ieteikumus emocionālās kompetences veicināšanai ar deju nodarbībās izmantojamajiem pedagoģiskajiem paņēmieniem. Maģistra darba teorētiskajā daļā tiek analizēta emocionālā kompetence kā emocionālajā inteliģencē balstītas prasmes, kā arī tās veicināšanas pedagoģiskās iespējas pusaudžiem tautisko deju nodarbībās, noteikti kritēriji un rādītāji emocionālās kompetences izpētei, respektējot pusaudžu personību attīstību. Maģistra darba empīriskajā daļā ar pedagoģiskās pašnovērošanas un interviju palīdzību tiek pētīti pedagoģiskie un dejas tapšanas paņēmieni emocionālās kompetences veicināšanai pusaudžiem. Skolēnu anketēšanas un intervēšanas rezultātā tiek noteikts emocionālās kompetences līmenis 4.-6.klašu deju kolektīvu dalībniekiem, kā arī vispārējais vidējais rādītājs emocionālās kompetences prasmēm pusaudžu vecumā. Tāpat empīriskajā daļā noteiktas būtiskākās mijsakarības starp emocionālās kompetences kritērijiem 4.-6.klašu dejotājiem. Emocionālās kompetences izpētes rezultātā ir izstrādāti ieteikumi deju kolektīvu pedagogiem un secinājumi. Maģistra darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām un 9 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba pamatteksts izklāstīts 73 lappusēs, kas papildināts ar 9 pielikumiem. Rezultātu atspoguļošanai darbā ievietoti 28 attēli un 3 tabulas. Darbā izmantots 51 literatūras avots. Atslēgas vārdi: emocionālā kompetence, interešu izglītība, pusaudžu vecumposms, pedagoģiskie paņēmieni, tautisko deju kolektīvs The aim of Zane Meiere Master's Thesis “Promotion of Emotional Competence for 4th-6th Grade Students in the Folk Dance Group in the Interest Related Education” was to theoretically explore and practically examine the pedagogical techniques of the promotion of emotional competence in adolescents in the folk dance classes. The study includes the following tasks: to analyze emotional competence as an ability based on emotional intelligence and its promotion for adolescents; to determine the level of emotional competence for students of grades 4th-6th - participants of dance groups; to make recommendations for the promotion of emotional competence with the pedagogical techniques used in dance classes. The theoretical part of the Master's thesis analyzes the emotional competence as an ability based on the emotional intelligence, as well as the possibilities of its promotion for adolescents in the folk dance classes. Criteria and indicators were set to explore emotional competence while respecting the development of teenage personalities. In the empirical part of the Master's thesis, pedagogical and dance-making techniques for the promotion of emotional competence in adolescents are studied through pedagogical self-observation and interviews. As a result of pupils' questionnaires and interviews, the level of emotional competence for participants of the 4th-6th grade dance groups is determined, as well as the overall average indicator of emotional competence skills in adolescence. Also, the empirical part identifies the most important correlations between the criteria of emotional competence for the 4th-6th grade dancers. As a result of the research, recommendations for the teachers of dance groups and conclusions have been developed. The Master's thesis consists of an introduction, 2 chapters and 9 sub-chapters, conclusions and suggestions. The main text of the work is set out on 73 pages, supplemented by 9 appendices. 28 images and 3 tables are included to reflect the results. 51 sources of literature have been used. Keywords: emotional competence, interest related education, adolescence, pedagogical techniques, folk dance group