Lasītprasmes pilnveide 1. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem
Author
Poļakova, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Dotajā diplomdarbā izpētīta 1. klases skolēnu ar fonemātiskiem traucējumiem lasītprasme. Diplomdarba teorētisko avotu analīze parada, cik svarīga ir bērna psihisko procesu attīstība attiecīgā vecumā. Lasīšana ir runas veids, kad bērns apvieno fonemātiskās un grafiskās asociācijas, diferencējot burtus ar skaņām un attiecīgi izlasot. Tomēr psihes augstākā attīstības funkcija ir tas, ka bērns saprot, ko viņš pasaka un vēlāk izlasa. Diplomdarba pētījuma ietvaros notika koriģējoši attīstošā darbība ar mērķi attīstīt lasītprasmes līmeni 1.klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem. Pētījuma rezultāti parāda, ka regulārs darbs un individuālā pieeja ir pozitīvu rezultātu priekšnoteikumi. This diploma paper explores reading literacy of class 1 students with phonemic disorders. The analysis of the theoretical sources of the diploma paper shows how important the development of the child's mental processes is at the relevant age. Reading is a way of talking when a child combines phonetic and graphic associations, differentiating letters with sounds and reading accordingly. However, the highest developmental function of the psyche is that the child understands what he says and reads later. Within the framework of the diploma paper, corrective development work was carried out with the aim of developing the level of reading literacy for students with phonemic disorders. The results of the study show that regular work and individual approach are prerequisites for positive results.