Fonemātiskās uztveres pilnveides nozīme fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 6 – 7 gadus veciem bērniem
Author
Siliča, Žanna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Fonemātiskās uztveres pilnveides nozīme fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 6 – 7 gadus veciem bērniem” tika izvirzīts mērķis: izzināt un parbaudīt fonemātiskās uztveres pilnveides iespējas bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem, izmantojot koriģējoši attīstošo darbību. Lai sasniegtu mērķi, izvirzīti šādi uzdevumi. 1.Pētīt un analīzēt teorētisko literātūru par pētāmo jautājumu. 2.Analizēt un salīdzināt dažādu zinātnieku pētījumus par 6 – 7 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. 3.Izmēģināt koriģējoši attīstošo darbību. 4.Pārbaudīt koriģējoši attīstošās darbības efektivitāti fonemātiskās uztveres pilnveidē 6 – 7 gadus veciem bērniem. 5.Atkārtot bērnu izpēti, apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. 6.Secinājumi, izstrādāt ieteikumi. Darba pirmajā daļā autore analizējusi zinātnisko literatūru par 6 – 7 gadus veciem bērniem ar fonētiskās uztveres traucējumiem un bez traucējumiem. Otrajā daļā uzmanība tiek veltīta fonemātiskās uztveres attīstības posmiem. Trešā daļa veltīta fonētiskās uztveres attīstības īpatnībām 6 – 7 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiiskiem runas attīstības traucējumiem. Darba ceturtā nodaļa atspoguļo attīstoši koriģējošo darbu fonētiskās uztveres attīstības sekmēšanai bērniem ar fonētiski fonemātiskiem runas attīstības traucējumiem. Autore apraksta korekcijas darbā izmantotos vingrinājumus, kas ir efektīvi fonemātiskās uztveres attīstības sekmēšanai bērniem ar fonētiski fonemātiskiem runas attīstības traucējumiem. Darbā izvirzīta hipotēze: bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem koriģējoši attīstošās darbība norit sekmīgāk, ja: 1. Ievēro vecumposmu īpatnības 2.Tiek izmantoti atbilstīgi koriģējoši attīstošās darbības paņēmieni. Atslēgas vārdi: fonemātiskā uztvere; fonemātiskā analīze un sintēze; fonemātiskās uztveres traucējumi; fonemātiskās uztveres attīstības posmi. The diploma that is called “The enlargment of the phonemic perception of 6-7 year old children and its meaning in the decreasing of phonemic disorders” has got the following aim: find out and check the phonemic perception’`s improvement of children with the phonemic disorders by using special developing exercises. To reach the aim of the diploma the following tasks should be achieved: 1.To study the appropriate scientific sources about the issue. 2.To study and to compare different scientists points of view about 6-7 year old children with the phonemic disorders. 3.Try special developing exercises in real life. 4.Check out the efficeincy of the special exercises from the point of view of improving the phonemic prception of 6-7 year old children. 5.Check the results in practice once again and come to the conclusion. 6.Conclusions, work out the recommendations. In the first chapter the author studies the scientific sources about the 6-7 year old children with the phonemic disorders as well as without them. The second chapter is devoted to the study of the development of the phonemic stages. The third chapter is devoted to the development of thespecific features of 6-7 year old children with the phonemic disorders in speech. The author describes the special exercises used to improve the situations with the disorders that positively influences the development of the phonemic perception of the children. The hyposesis of the diploma: The correction of the speech of the children with phonemic disorders is successful under the following sircumstances: 1.If the specific features of the age are taken onto consideration. 2.If the special developing correction methods are used. Key words: phonemic perception, phonemic analysis, phonemic disorders, the development of the phonemic stages.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Mūzikas izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem
Drava, Gundega (Latvijas Universitāte, 2019)Diplomdarba nosaukums: “Mūzikas izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem”. Darba autore: Gundega Drava. Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Egija ... -
Drāmas elementu izmantošana fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā 5 - 6 gadīgiem bērniem
Laganovska, Egija (Latvijas Universitāte, 2011)Maģistra darba nosaukums: „Drāmas elementu izmantošana fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem” Darba autore: Egija Laganovska Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. asoc. profesore Sarmīte ... -
Fonemātiskās uztveres attīstīšana 1. klases skolēniem
Titkoviča, Larisa (Latvijas Universitāte, 2008)Par cilvēka personību liecina viņa valoda, prasme saprotami izteikt savas domas un uzklausīt citus. Bērna gatavību skolai nosaka ne tikai psihiskā un fiziskā attīstība, bet arī runas un valodas attīstības līmenis. Ja bērnam ...