• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Krāsu izmantošana skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem lasītprasmes apguvē

Thumbnail
View/Open
299-70222-Timofejeva_Indra_it17026.pdf (1.607Mb)
Author
Timofejeva, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Krāsu izmantošana skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem lasītprasmes apguvē” veikts teorētiskais pētījums par vidēji smagas un smagas garīgās attīstības traucējumiem, intelektuālās, fiziskās un emocionālās attīstības īpatnībām, par lasītprasmes apguves ietekmes faktoriem, par lasīšanas traucējumiem. Diplomdarba izstrādes laikā tika veikts praktiskais pētījums par krāsu izmantošanu lasītprasmes attīstīšanā. Pētījuma mērķis bija izpētīt lasītprasmes apguvi, izmantojot krāsas, skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījumā piedalījās pieci speciālās internātpamatskolas sestās klases skolēni. Diplomdarbs sastāv no ievada, trim nodaļām, deviņām apakšnodaļām, nobeiguma, literatūras avotu saraksta, pielikuma.
 
In the diploma paper “Use of Colors for the Learning of Pupils with Moderate and Severe Mental Impairment in Reading” a theoretical study was carried out on moderate and severe mental development disorders, intellectual, physical and emotional development peculiarities, reading literacy impact factors, reading disabilities. During the elaboration of the diploma paper, a practical study was carried out on the use of color in the development of reading literacy. The aim of the study was to study the acquisition of reading skills using colors, pupils with moderate and severe mental disabilities. The study was attended by five pupils of the sixth grade of the special boarding school. The diploma paper consists of an introduction, three chapters, nine subdivisions, a list of final, literature sources, an appendix.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47098
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV