Krāsu izmantošana skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem lasītprasmes apguvē
Author
Timofejeva, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Krāsu izmantošana skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem lasītprasmes apguvē” veikts teorētiskais pētījums par vidēji smagas un smagas garīgās attīstības traucējumiem, intelektuālās, fiziskās un emocionālās attīstības īpatnībām, par lasītprasmes apguves ietekmes faktoriem, par lasīšanas traucējumiem. Diplomdarba izstrādes laikā tika veikts praktiskais pētījums par krāsu izmantošanu lasītprasmes attīstīšanā. Pētījuma mērķis bija izpētīt lasītprasmes apguvi, izmantojot krāsas, skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījumā piedalījās pieci speciālās internātpamatskolas sestās klases skolēni. Diplomdarbs sastāv no ievada, trim nodaļām, deviņām apakšnodaļām, nobeiguma, literatūras avotu saraksta, pielikuma. In the diploma paper “Use of Colors for the Learning of Pupils with Moderate and Severe Mental Impairment in Reading” a theoretical study was carried out on moderate and severe mental development disorders, intellectual, physical and emotional development peculiarities, reading literacy impact factors, reading disabilities. During the elaboration of the diploma paper, a practical study was carried out on the use of color in the development of reading literacy. The aim of the study was to study the acquisition of reading skills using colors, pupils with moderate and severe mental disabilities. The study was attended by five pupils of the sixth grade of the special boarding school. The diploma paper consists of an introduction, three chapters, nine subdivisions, a list of final, literature sources, an appendix.