Show simple item record

dc.contributor.advisorMuzis, Ivars
dc.contributor.authorVaicekauska, Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:22Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70251
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47102
dc.description.abstractMūsdienās vajadzība pēc kvalitatīvas izglītības strauji pieaug, tādejādi palielinoties vajadzībai pēc mūsdienīgas un efektīgas skolas, ir interesanti pētīt, kāda ir 21.gadsimta skolas kultūra un direktora loma tās pilnveidē. Kaut skolas savā ziņā šķiet līdzīgas, tomēr katrai ir savas vērtības, mērķi, tradīcijas, savstarpējās attiecības, iespējas, skolas vides iekārtojums. Izglītības iestāde savu misiju pilnvērtīgi neveiks, ja to nevadīs atbilstošs vadītājs, kurš efektīgi vada iestādi, spēj motivēt savus darbiniekus, kuram ir plašs zināšanu loks un atbilstīga kvalifikācija, kurš prot uzstādīt globālus mērķus un tos sasniegt pēc stingri uzstādītiem kritērijiem. Skolas direktors savā kolektīvā ir ne tikai formālais, bet arī neformālais līderis, kurš uzdrīkstas eksperimentēt un ir atvērts jaunievedumiem. Lai kļūtu par līderi, kura viedokli uzklausa, direktoram ir jāiekļaujas skolas kolektīvā. Tātad direktors ir tas, kurš vēlas pilnveidot, uzlabot skolas kultūru, izpētot situāciju, izvirzot mērķus un mērķtiecīgi, sistemātiski tos sasniedz, piesaistot pēc iespējas lielākus cilvēkresursus. Skolas kultūra nav statisks lielums, tai visu laiku ir jāpilnveidojas pateicoties komandas darbam, kuras priekšgalā ir gudrs, enerģijas pārpilns, pašpārliecināts un pozitīvs līderis.
dc.description.abstractNowadays the necessity for qualitative education is highly increasing, therefore, there is a high demand for modern and effective schools. Considering this, it is interesting to research school's cultural environment of the 21st century and director's role in its development. Although the are so many schools that seem so similar to each other, they all have their own values, goals, traditions, internal and international relationships, possibilities, and the arrangement of school's environment. It is impossible for the school to complete its mission if it is not lead by and effective leader who is capable to motivate employees, who has a wide knowledge and an appropriate qualification, who knows how to establish global goals and to achieve them through the set criteria. The director of the school among its staff members has not only formal role, but there is also an in-formal part in his/hers activities where the director is brave enough to experiment and implement new elements. To become a leader, whose opinion is taken seriously, the director has to become close to all staff members. Therefore, the director is a person who encourages to develop and tobimprove school's cultural environment by analysing a situation and setting goals which are achieved sistematically by the help of each staff member. School's culture cannot always stay the same, it needs a constant development. And it is consequently a teamwork whose leader is wise, full of energy, self-confident and positive.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkultūra
dc.subjectorganizācija
dc.subjectdirektors
dc.subjectvadītājs
dc.titleIzglītības iestādes direktora loma organizācijas kultūrās pilnveidē
dc.title.alternativeEducational institution's director's role in organization's cultural development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record