Sociālā medija Instagram lietošanas paradumu saistība ar pašvērtējumu topošajiem pieaugušajiem
Author
Hausmane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Umbraško, Solvita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp sociālā medija Instagram lietošanas paradumiem un pašvērtējumu topošajiem pieaugušajiem, kā arī to, vai pastāv dzimumatšķirības sociālā medija Instagram lietošanas paradumiem saistībā ar pašvērtējumu topošajiem pieaugušajiem. Pētījumā piedalījās 18-25 gadus veci topošie pieaugušie, (M=22,76, SD=2,49), 60 sievietes un 32 vīrieši. Tika veikts korelatīvs pētījums, pielietojot Rozenberga pašvērtējuma skalu (Rosenberg Self-Esteem Scale, 1965, A. Miltuzes adaptācijā, 1996), kā arī Instagram lietošanas paradumu aptauju, kas izveidota šī bakalaura darba ietvaros. Tika atklāts, ka pastāv statistiski nozīmīga, taču vāja saistība pašvērtējumam un šādām Instagram lietošanas paradumu iezīmēm: uzrādītajam un reālajam lietošanas laikam, sekotāju skaitam, aktīvās lietošanas iezīmēm, sociālā salīdzinājuma iezīmēm un fokusam uz nepazīstamiem cilvēkiem; dzimumatšķirības netika atklātas. The purpose of this study was to determine whether there is a link between social media Instagram usage habits and self-esteem for emerging adults; as well as to find out if there are gender differences in social media Instagram usage habits for self-esteem for emerging adults. Ninety two emerging adults aged 18 to 25 years (M=22,76, SD=2,49, 60 women and 32 men) participated in the study. A correlative study was conducted using Rosenberg Self-Esteem Scale 1965 (adaption of A. Miltuze, 1996), as well as a survey of Instagram usage habits, created for this bachelor’s thesis. Results of the study showed that there were statistically significant but weak correlation with self-esteem and the following features of Instagram usage habits: reported and real usage time, number of followers, features of active use, features of social comparison, and focus on unfamiliar people; gender differences were not found.