Izglītības iestādes organizācijas kultūras ietekme uz skolēnu mācību sasniegumiem
Author
Vārava, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līne, Antra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Izglītības iestādes organizācijas kultūras ietekme uz skolēnu mācību sasniegumiem” mērķis ir pētīt organizācijas kultūras būtību, tās ietekmi uz izglītības iestādi kopumā un kā kultūra ietekmē skolēnu mācību sasniegumus. Mērķa sasniegšanai veikta teorētiskās literatūras analīze par organizācijas kultūras būtību un ietekmi uz izglītības iestādes darbību. Mērķa sasniegšanai tika veikta praktisks pētījums Dobeles 1.vidusskolā. Darbs ir strukturēts četrās nodaļās. Pirmajā nodaļā – organizācijas kultūras veidošanās, kur tiek aplūkots organizācijas kultūras jēdziens, veidošanas faktorus un, kas ietekmē organizācijas kultūru. Otrajā nodaļā - izglītības iestādes kultūra, tās elementi un kā organizācijas kultūra ietekmē izglītības iestādi. Trešajā nodaļā – organizācijas kultūras ietekme uz skolēnu mācību sasniegumiem, kur tiek aplūkoti pētījumu rezultāti, kas noritēja Amerikā. Ceturtā nodaļa – izglītības iestādes organizācijas kultūras ietekme uz skolēnu mācību sasniegumiem Dobeles 1.vidusskolā. Darba rezultātā tika izstrādāti priekšlikumi un secinājumi. Pētījumā iegūtie dati apstiprina, ka ir novērojama organizācijas kultūras ietekmi uz skolēnu mācību sasniegumiem. Nepievēršot pietiekamu uzmanību organizācijas kultūrai veidojas dažādas problēmas gan skolēnu uzvedībā, gan attieksmē pret mācībām. Darbs sastāv no 57 lapām, 33 attēliem, 2 pielikumiem, 30 izmantotajiem informācijas avotiem. The aim of the Bachelor's thesis “Impact of the organizational culture of institution of education on study achievements of students” is to study the essence of the organization's culture, its impact on the educational institution as a whole and how the culture influences the learning achievements of the students. To achieve this goal, theoretical literature analysis on the nature of the organization's culture and its impact on the educational institution was performed. A practical study was carried out at Dobele 1st Secondary School to achieve the goal. This study is structured in four chapters. In the first chapter – the formation of the organizations culture, where the concept of the organizations culture is considered, and what influences the culture of the organization. In the second chapter - the influence of the organizations culture on the educational institution, where the culture of the educational institution is examined, its elements and how the culture of the organization influences the educational institution. In the third chapter - the impact of the organizations culture on the students learning outcomes, where the results of research conducted in ASV are discussed. Chapter Four - the influence of the organizations culture in the educational institutions on student’s achievements learning at Dobele 1st Secondary School. As the results of the thesis, suggestions and conclusions have been developed. The research data confirms about the cultural impact of the organization on to the pupils' learning achievements. Not paying enough attention to the organizations culture, there are different problems in both, the behaviour of the students and in the attitude towards studying. The work consists of 57 pages, 33 pictures, 2 appendixes, 30 used information sources.