3. klases skolēnu fonētisko prasmju pilnveidоšana krievu valodas stundās
Author
Vidusa, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: 3. klases skolēnu fonētisko prasmju pilnveidоšana krievu valodas stundās. Darbs veltīts skolēnu fonētisko prasmju pilnveidei sākumsskolas posmā, kas vērsts uz skolēnu skaņu izrunas, fonētiskās uztveres, uzsvara lietošanas, intonācijas lietošanas, ortoēpijas lietošanas normu apgūšanu un pilnveidi. Pētījuma mērķis: ir izanalizēt 3. klases skolēnu fonētiskās prasmju pilnveides didaktiskās iespējas, ņemot vērā konstatētās fonētiskās problēmas skolēnu runā un mūsdienu lingvodidaktu pieredzi. Darba gaitā iegūtie dati lāva noformulēt galvenās problēmas 3. klases skolēnu fonētisko prasmju attīstīšanā; izzināt sākumsskolas skolēnu fonētiskās prasmes līmeni, kāda veida grūtības novēro skolotājas šajā jomā ikdienas darbā un ar kāda veida metodēm, paņemieniem, līdzekļiem skolotājas mēģina novērst nepilnības skolēnu fonētisko prasmju pilnvedošanā; rosināja pilnveidot mācību procesā izmantotās mācību uzdevumu metodes, paņēmienus un mācību uzdevumu veidus, kuru mērķis ir uzlabot bilingvālo skolēnu fonētiskās prasmes krievu valodā. Izpētes rezultāti izmēģinājumdarbības pēdējā posmā ļāva apgalvot, ka 3. klases skolēnu fonētiskās zināšanās un prasmēs vērojama pozitīva dinamika. Diplomdarba apjoms 119 lpp., tas sastāv no 2 nodaļām ar apakšnodaļām, pētījuma, secinājumiem/nobeiguma. Darbā iekļauti 13 attēli, 17 pielikumi, sniegtas atsauces uz 103 izmantotās literatūras avotiem. The title of the diploma paper: Phonetic abilities improvement for 3rd grade pupils in Russian language lessons. The diploma paper is devoted to the improvement of phonetic abilities of primary school pupils, that focuses on the pupils' pronunciation of phonics, phonetic perception, use of emphasis, use of intonation, use and improvement of norms of orthoepy. The aim of the diploma paper is to analyze the didactic possibilities of phonetic skills improvement for 3rd grade pupils, taking into account the phonemic problems found in the pupils' speech and the experience of modern linguodidactics. Gathered data allowed to formulate the main problems in the development of phonetic skills of the 3rd grade pupils; to learn the level of phonetic abilities of primary school pupils, what kind of difficulties are observed in the daily work of teachers in this field; what kind of methods, techniques, tools do teachers use to overcome gaps in the improvement of pupils' phonetic abilities; encourage to improve the teaching methods, techniques and types of learning tasks used in the study process to improve the bilingual pupils' phonetic abilities in Russian language. The results of the approbation at the last stage allowed to state that there is a positive dynamic in the phonetic knowledge and abilities of the 3rd grade pupils. The volume of the diploma paper is 119 pages, consisting of 2 chapters with subdivisions, research, conclusions, 13 pictures, 17 annexes and references to 103 sources of literature.