Aktīvā vārdu krājuma papildināšana bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem 6.-7. klasēs
Autor
Hatko, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums: Aktīvā vārdu krājuma papildināšana bērniem ar garīgās attīstība traucējumiem 6. – 7. Klasēs. Šis darbs tika rakstīts metodiskā materiāla izstrādei, vārdu krājuma papildināšanai bērniem ar garīgas attīstības traucējumiem pamatskolas 6. – 7. klasēs. Īpaša uzmanība tika veltīta nodarbību izstrādei, tematiskā korekcijas plāna izstrādei, sižetisko, tematisko attēlu un pasaku pielāgošanai dotajai mērķauditorijai. Pētījuma mērķis: Izpētīt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas skolēniem ar GAT 6. -7. klasēs ar tematisko attēlu un pasaku palīdzību. Pētījuma hipotēze: Papildināt aktīvo vārdu krājumu 6. – 7. klases skolniekiem ar GAT pozitīvai dinamikai var: •ievērojot skolēna spējas un veselības stāvokli; •izmantojot tematiskos attēlus, sižetiskos attēlus un pasakas vieglajā valodā; •uzdevumi un vingrinājumi ir sastādīti atbilstoši skolēna zināšanu līmenim. Pētījuma metodes: •literatūras analīze; •pedagoģiskā novērošana; •pedagoģiskā izmēģinājuma darbība; •iegūto datu analīze un apstrāde. Darba autore uzskata, ka hipotēze par aktīvā vārdu krājuma papildināšanas iespējām bērniem ar GAT ir apstiprinājusies. Izvēloties pareizas mācību metodes un paņēmienus, izdales materiālus, tematiskos un sižetiskos attēlus, kā arī pasakas vieglajā valodā un ievērojot bērnu spējas, zināšanu līmeni un veselības stāvokli, var iegūt pozitīvu dinamiku. Title of diploma paper: Active vocabulary supplement for children with severe mental disabilities in 6th-7th classes. This work was written for the development of methodological material, supplementing the vocabulary with children with mental disabilities in the 6th - 7th grades of elementary school. Special attention was given to the development of lessons, the development of a thematic correction plan, the adaptation of narrative, thematic images and fairy tales to the target audience. Aim of the study: To explore the possibilities of expanding vocabulary for pupils with mental disabilities 6. -7. Classes with thematic images and fairy tales The hypothesis of the research: To supplement the active vocabulary for pupils with mental disabilities of the 6th - 7th grade with positive dynamics: • respecting the pupil's abilities and state of health; • using thematic pictures, storylines and tales in light language; • Tasks and exercises are designed according to the pupil's level of knowledge. Research methodology: • Literature analysis; • Pedagogical observation; • Pedagogical trial activity; • Analysis and processing of the data obtained. The author believes that the hypothesis of the possibility of supplementing the vocabulary with children with mental disabilities has been confirmed. Choosing the right teaching methods and techniques, handouts, thematic and storyline images, and fairy tales, and taking into account children's abilities, level of knowledge and state of health, can produce positive dynamics.