dc.contributor.advisor | Stikāne, Ilze | |
dc.contributor.author | Jakovļeva, Gunita | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-06-30T01:05:38Z | |
dc.date.available | 2019-06-30T01:05:38Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 70655 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47134 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba temats ir “Māras Cielēnas pasaku izmantošanas iespējas vērtīborientācijas rosināšanā 4. klasē”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt 4. klases skolēnu vērtīborientācijas rosināšanas iespējas, izmantojot Māras Cielēnas pasakas. Pirmajā nodaļā tiek aplūkots vērtību aktualizēšanas nozīmīgums literatūras stundās. Otrajā nodāļā tiek raksturota Māras Cielēnas daiļrade un personība sākumizglītības kontekstā. Trešajā nodaļā tiek aprakstīta skolotāja gatavošanās vērtīborientētām stundām. Teorētiskā materiāla analīzes rezultātā tiek izveidots vērtīborientējošs mācību stundu cikls. Tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, kurā tiek aprobēts izstrādātais mācību stundu cikls. Ceturtajā nodaļā atspoguļota skolēnu un skolotāja sadarbība literatūras stundās, piektajā nodaļā – sadarbības izvērtējums. Darbā ievietoti izstrādātā cikla mācību stundu plāni, mācību stundu gaitas atspguļojums, darba organizācijas formu, mācību metožu izvēles pamatojums. Pielikumos pievienotas autores izstrādātās darba lapas, aptaujas anketa skolēniem. | |
dc.description.abstract | Diploma thesis topic is “Opportunities to use Māra Cielena's fairy tales to encourage value actualization in Grade 4”. The aim of the diploma paper is to explore the possibilities of encouraging the value orientation of pupils in Grade 4 using Mara Cielena's fairy tales. The first chapter discusses the importance of updating values in literary studies. The second leg describes the work and personality of Māra Cielēna. The third chapter describes the teacher's preparation for value-oriented lessons. As a result of theoretical material analysis, a value-oriented cycle of lessons is created. A pedagogical pilot activity is being conducted in which the developed cycle of lessons is approbated. The fourth part shows the cooperation between the pupils and the teacher in lessons. Chapter 5 - Evaluation of cooperation. This paper presents the thematic plan of the value-oriented cycle of literature classes, lesson descriptions, justification of choice of teaching methods. The appendix contains worksheets developed by the author, questionnaire. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | Māras Cielēnas pasakas | |
dc.subject | Vērtīborientācijas rosināšana | |
dc.subject | literatūras mācības | |
dc.subject | 4. klase | |
dc.title | Māras Cielēnas pasaku izmantošanas iespējas vērtīborientācijas rosināšanā 4. klasē | |
dc.title.alternative | Opportunities to use Māra Cielena's fairy tales to encourage value actualization in Grade 4 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |