Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorKrilova, Gita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:39Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70716
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47135
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tēmu „Agresīvas uzvedības izpausmju novēršana pirmsskolas vecuma bērniem”. Pētījuma aktualitāti nosaka mūsdienu sabiedrība, pirmsskolas, skolas sociālā vide. Šajās vidēs vairāk ir novērojama agresīva uzvedība, attieksmes, un empātijas samazināšanās. Bieži vien šadas izmaiņas nosaka ģimene un vide, kurā bērns augs un mācās. Darba mērķis ir izzināt bērnu agresīvas uzvedības izpausmju novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par agresīvu uzvedību, tās cēloņiem, rotaļu jēdzienu un kā tās sekmē draudzību un empātiju. Tika apskatīti vairāki autorit, kas darbojās šajā jomā, piemēram, Špona, K.Ušinskis, D. Lieģeniece u.c. Konkrēti tika pētīti pirmsskolas vecuma bērnu īpatnības gan fizioloģiskās, gan emocionālās. Tika analizētas vecumposma īpatnības un dāžādas metodes, kas var sekmēt empātiju un novērst agresiju. Empīriskajā daļā tika aprakstīts metodolģiskais pamats, grupas apraksts, kā notiks pētījums, kurā vietā. Metodes, kas tika izmantotas bērnu novērošana, aptauja, vecāku anketēšana, situāciju analīze. Nobeigumā tika veikta rezultātu analīze. Praktiskajā daļā tika pētīts, kā rotaļnodarbības sekmē agresīvas uzvedības samazināšanos, kā arī kā tā sekmē empātiju, uzlabo sociālo mijiedarbību starp bērniem grupā, un kā veicina risināt konfliktus miermīlīgi. Pamatojoties uz apkopotajiem agresīvās uzvedības novērojumiem pēc rotaļām var secināt, ka rotaļu darbība ar atbilstošu saturu, veiksmīgi sekmē pozitīvu uzvedību bērnos. Veicot bērnu agresīvās uzvedības novērojumu pētījuma sākuma un beigās var secināt, ka rotaļas palīdz, ja bērns tajās iesaistās un pats aktīvi piedalās. Darba hipotēze ir apstiprinājusies, rotaļspēļu izmantošana samazina bērnu agresīvo izpausmes uzvedībā Atslēgas vārdi: ROTAĻNODARBĪBA, PEDAGOĢISKAIS PROCESS, EMPĀTIJA, AGRESIJA, AGRESIJAS NOVĒRŠANA, ATTĪSTĪBA, ATTIEKSMES. Bakalaura darba apjoms: 67 lpp, 6 attēli, 6 tabulas, 2 pielikumi, 36 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe bachelor thesis is devoted to the topic “aggressive behavior prevention in preschool children”. The topicality of the research is determined by modern society, pre-school, school social environment. In these environments, aggressive behavior, attitudes, and empathy are more likely to occur. Often these changes are determined by the family and the environment in which the child grows and learns. The aim of the thesis is to find out how to prevent childhood aggressive behavior in pre-school age. The bachelor thesis consists of two parts. In the theoretical part, literature on aggressive behavior, its causes, the concept of play, and how they promote friendship and empathy were analyzed. Several authors who worked in this field, such as Špona, K.Ušinskis, D. Lieģeniece etc., were considered. In particular, the peculiarities of pre-school children were studied, both physiological and emotional. The peculiarities of the age range and the various methods that can promote empathy and prevent aggression were analyzed. The empirical part described the methodological basis, the description of the group, how the study will take place, in which place. Methods used for child observation, survey, parenting, situation analysis. Finally, the results were analyzed. The practical part examined how playful activities contribute to the reduction of aggressive behavior, as well as how it promotes empathy, improves social interaction between children in a group, and promotes peaceful solutions to conflicts. Based on the summarized observations of aggressive behavior after play, it can be concluded that the play with proper content successfully contributes to positive behavior in children. By conducting a child aggressive behavioral observation at the beginning and end of the study, it can be concluded that the toy helps if the child is involved and actively participates. Hypothesis has been approved, play declines children agressive behaviour. Keywords: PLAY, PEDAGOGICAL PROCESS, EMPATHY, AGRESSION, AGRESSION PREVENTION, DEVELOPMENT, RELATIONSHIP. Volume of Bachelor's thesis: 67 pages, 6 figures, 6 tables, 2 appendices, 36 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectROTAĻNODARBĪBA
dc.subjectPEDAGOĢISKAIS PROCESS
dc.subjectEMPĀTIJA
dc.subjectAGRESIJA
dc.subjectAGRESIJAS NOVĒRŠANA
dc.titleAgresīvas uzvedības izpausmju novēršana pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeAggressive behavior prevention in preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record