Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorGoldmane, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:40Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70807
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47139
dc.description.abstractDarba temats: ģērbšanās prasmju attīstības iespējas bērniem 2-3 gadu vecumā. Darba autore: Dace Goldmane. Darba vadītāja: Dr. paed., docente Ilze Šūmane. Darba saturs: 55 lappuses, 4 tabulas, 2 pielikumi, analizēti 30 literārie avoti. Atslēgas vārdi: bērns, pirmsskola, pašapkalpošanās prasmes, ģērbšanās prasmes, Montesori. Pētījuma mērķis: izpētīt ģērbšanās prasmju attīstības iespējas 2-3 gadu vecumā. Darbam izvirzītā hipotēze: ģērbšanās prasmju apguve notiek sekmīgāk, ja kā līdzekļus izmanto rotaļas, vingrinājumus, Montesori materiālus, pedagoga paraugu un daiļliteratūras elementus. Pētījuma priekšmets: ģērbšanās prasmju attīstība 2-3 gadu vecumā. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagogu un psihologu atziņām par bērnu attīstību, pašapkalpošanās prasmēm un pedagoģiskā procesa metodiku. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikts pētījums, kā rotaļas, vingrinājumi, Montesori materiāli, praktiskā darbība ģērbšanās pedagoga parauga ietekmē un daiļliteratūras elementi sekmē bērnu ģērbšanās prasmju attīstību. Pētījumā piedalījās pirmsskolas izglītības iestādes 11 bērni vecumā no 2 līdz 3 gadiem. Tika izstrādāti ģērbšanās prasmju kritēriji un līmeņi. Tika veikts sākotnējais bērnu ģērbšanās prasmju novērojums un otrais novērojums pēc pedagoģiskās izmēģinājuma darbības. Pēc pētījumā iegūto datu apstrādes un izvērtējuma var secināt, ka rotaļas, vingrinājumi, Montesori materiāli, praktiskā darbība ģērbšanās pedagoga parauga ietekmē un daiļliteratūras elementi sekmē bērnu ģērbšanās prasmju attīstību.
dc.description.abstractTopic of the research paper: Development opportunities of self-dressing skills in 2- to 3-year old children Author of the research paper: Dace Goldmane. Scientific leader: Dr. paed. Ilze Šūmane. Content of the research paper: 55 pages, 4 tables, 2 appendices, 30 references. Key words: a child, preschool, self-help skills, self-dressing skills, Montessori. Objective of the research paper: to explore development opportunities of self-dressing skills at the age of two to three. Hypothesis: development of self-dressing skills is more successful when using plays, exercises, Montessori materials, teacher’s example and elements of fiction. Subject of the paper: development of self-dressing skills at the age of two to three. Object of the Paper: pedagogical process in preschool. In the practical part of the research, a study was carried out on how using plays, exercises, Montessori materials, teacher’s example and elements of fiction favour self-dressing skills in children. Eleven preschoolers at the age of two to three were involved in the research. Criteria and levels of self-dressing skills were developed. Initial observation of children’s self-dressing skills and second observation after the pedagocial experiment were carried out. As per the findings obtained and processed in this research, it can be concluded that plays, exercises, Montessori materials, teacher’s example and elements of fiction favour development of self-dressing skills in preschoolers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectbērns
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectģērbšanās prasmes
dc.subjectMontesori
dc.titleĢērbšanās prasmju attīstības iespējas bērniem 2-3 gadu vecumā
dc.title.alternativeDevelopment Opportunities of Self-dressing Skills in 2- to 3-Year Old Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record