Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās attīstības veicināšana rotaļā
Author
Ļaksa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Temats: ”Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās attīstības sekmēšana rotaļā” Darba autors: Inga Ļaksa Darba vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule Bakalaura darba apjoms: ievads, divas daļas, secinājumi un literatūras saraksts (33 vienības), 3 pielikumi Darbā analizēta sociāli emocionālās attīstības sekmēšana rotaļā jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Sociāli emocionālā attīstība ir prasmju kopums, ko veido spēju apzināties savu „Es”, izvēlēties aktivitātes bez pieaugušo palīdzības, dalīties ar citu emocijām, izrādīt empātiju un prast to uztvert, kopā ar citiem attīstīt rotaļas sižetu, sadarboties ar vienaudžiem, kā arī sarežģītās situācijās patstāvīgi risināt problēmas, ievērojot vispārpieņemtās normas. Atslēgas vārdi: sociāli emocionālā attīstība, rotaļa. Pētījuma mērķis: Noskaidrot teorijā un praksē rotaļas pedagoģiskās iespējas sociāli emocionālās attīstības sekmēšanā jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par sociāli emocionālo attīstību. 2.Izzināt rotaļu lomu bērna sociāli emocionālās attīstības sekmēšanai. 3.Veikt pētījumu par sociāli emocionālo attīstību rotaļā. 4.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus 5.Veikt secinājumus. Pētījuma hipotēze: Rotaļā tiek sekmēta bērna sociāli emocionālā attīstība, ja bērns iesaistās rotaļās, kas •atbilst bērna vecumposma un individuālās attīstības iezīmēm. Teorētiskā pētījuma bāze: Dz.Albrehtas, B.Brices, Dz.Dzinteres, I.Stangaines, K.A.Hansenas, G.Svences, A.Šponas, V.Romenkovas u.c. autoru teorētiskās atziņas. Praktiskā pētījuma bāze: Pirmsskolas izglītības iestāde, jaunākā pirmsskolas vecuma grupas bērni. Veicot pētījumu, tika apstiprināta izvirzītā hipotēze – sociāli emocionālā attīstība tiek sekmēta, ja mācību procesā mērķtiecīgi izmanto rotaļas. Subjects: ” Promoting the socio-emotional development of the youngest pre-school children by using games” The author: Inga Ļaksa Supervisor: Dr. paed. Dagnija Vigule Extent of the thesis: preface, two parts, conclusions and list of literature (33 units), 3 attachments Promoting the socio-emotional development of the youngest pre-school children by using games has been analyzed in this paper. Socially emotional development is a set of skills which consists of being able to acknowledge your true self, choose activities without the help of an adult, share others emotions, share empathy and be able to perceive it, develop the storyline of a game along with others, collaborate with other children, as well as solve problems in difficult situations in accordance with generally accepted norms. Key words: socio-emotional development, game. Objective of the study: To clarify the pedagogical possibilities of a game in promoting socio-emotional development for younger preschool children in theory and practice. Tasks of the research: 6.To theoretically analyze pedagogical and psychological literature on socio-emotional development. 7.To learn the role of a game in promoting the child's socio-emotional development. 8.To conduct a study on socio-emotional development in a game. 9.To collect and analyze the obtained results 10.To draw conclusions. Research hypothesis: The game promotes the child's socio-emotional development if the child is involved in a game which •fits the child's age and individual development traits. The theoretical base of the study: Dz.Albrehta’s, B.Brice’s, Dz.Dzintere’s, I.Stangaine’s, K.A.Hansena’s, G.Svence’s, A.Špona’s, V.Romenkova’s and other authors' theoretical findings. The practical base of the study: Pre-school educational establishment, youngest pre-school age children. Conducting the study confirmed the hypothesis – Socio-emotional development is promoted by the purposeful use of a game in the learning process.