Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorVītoliņa, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:42Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71136
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47144
dc.description.abstractDarba autors: Anete Vītoliņa Bakalaura darba temats: “5-6 gadīgo bērnu sociālo prasmju sekmēšana spēlēs”. Mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 5 – 6 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšanu spēlēs. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar “sociālo prasmju” jēdziena nozīmi, svarīgumu un tā iedalījumu dažādu autoru teorētiskajās atziņās. Pētījums tiek balstīts uz 5-6 gadu vecu bērnu sociālo prasmju attīstību. Šajā nodaļā tiek apskatītas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par sociālo prasmju nozīmi bērnu attīstībā. Tiek apskatītas arī dažādas spēles un rotaļas, kas sekmē sociālo prasmju attīstību. Šajā nodaļā tiek analizēta sociālo prasmju nozīme bērna dzīvē, kā arī tiek aprakstīta spēļu izmantošanas nozīme šo prasmju attīstības sekmēšanā. Otrajā nodaļā tiek veikta praktiskā izpēte, kurā tiek noskaidrots, kā tiek veicināta sociālo prasmju attīstība, izmantojot spēles, kā arī tiek aprakstītas bērnu piedāvātās spēles, sarunājoties ar pedagogu. Šajā nodaļā pedagogiem tiek piedāvāta aptauja, kurā tika noskaidrots bērnu sociālo prasmju līmenis, kā arī, kādas metodes pedagogi izmanto, lai sekmētu šīs prasmes attīstību. Pētījumā tiek izvirzīti kritēriji bērnu sociālo prasmju izvērtēšanai pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Sociālās prasmes ir iespējams apgūt komunicējot ar apkārtējiem, kā arī spēlējot spēles pāros un grupās. Pētījumā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies, ka sociālās prasmes 5 – 6 gadīgiem bērniem spēlēs tiks sekmētas, ja skolotāja mērķtiecīgi atlasīs un organizēs spēles šo prasmju sekmēšanai, ievērojot bērnu intereses, kā arī bērns iesaistīsies skolotājas organizētajās spēlēs. Bakalaura darba struktūra: Bakalaura darbs sastāv no 62 lapaspusēm, darbā iekļauti 17 attēli un 4 tabulas. Bakalaura darbam tika izmantoti 59 informācijas avoti, no tiem 47 Latviešu un 12 Angļu. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērns, sociālās prasmes, spēles, skolotājs.
dc.description.abstractThe author: Anete Vītoliņa The title: Improving social skills of children at 5 and 6 years of age using educational games The aim: To analyse theoretically and have research on the improvement of social skills of children at 5 and 6 years of age using educational games. The first chapter provides an insight into the definition, importance, and classification by various authors within their theoretical work of “social skills” concept. This research is based on the development of social skills for children at 5 and 6 years of age. This chapter analyses lessons learned by various teachers and psychologists about the significance of social skills during children’s development. Also, various games and activities were considered that would advance social skill development. This chapter also analyses the importance of social skills in a child’s life, as well as describes the importance of the use of games in advancing the development of these skills. The second chapter provides practical research that shows how the development of social skills is promoted by using games, as well as children’s provided games are described when discussing it with a teacher. This chapter offers teachers a survey that identifies the level of children's social skills, as well as the methods that teachers use to advance the development of this skill. The study sets out the criteria for evaluating the social skills of children at the beginning of the study and the end of the study. Social skills can be developed when communicating with the people around, as well as by playing various games in pairs and groups. The hypothesis in the study has confirmed that social skills for children of 5 and 6 years of age will be advanced if the teacher targets and organizes games to advance these skills, taking into account the interests of children, and while also the child would be involved in the games organised by the teacher. The content: The bachelor’s paper consists of 62 pages, 17 images, 4 tables, 59 list of 59 references (47 Latvian, 12 English). Keywords: pre-school, child, social skills, games, teacher.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectBērns
dc.subjectSociālās prasmes
dc.subjectSpēles
dc.subjectSkolotājs
dc.title5-6 gadīgo bērnu sociālo prasmju sekmēšana spēlēs
dc.title.alternativeImproving social skills of children at 5 and 6 years of age using educational games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record