Vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas mūzikas stundās 3. klases skolēnu radošās pašizpausmes veicināšanai
Author
Maļavko, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “Vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas mūzikas stundās 3. klases skolēnu radošās pašizpausmes veicināšanai”. Darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt radošās pašizpausmes veicināšanas iespējas mūzikas stundās ar vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļu palīdzību. Darba uzdevumi: 1.Izzināt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par radošo pašizpausmi. 2.Analizēt un apkopot literatūru par vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļiem un to izmantošanas iespējām mūzikas stundās. 3.Izstrādāt uzdevumu kopu vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļu pielietojumam mūzikas stundās, to praktiski pārbaudīt un novērtēt pētījumā iegūtos rezultātus. Darba apjoms: 55 lappuses, 6 attēli, 3 tabulas, 3 nodaļas ar 9 apakšnodaļām, nobeigums, 48 izmantotās literatūras avoti, 8 pielikumi. Pētījuma problēma tika izvirzīta, pamatojoties uz kompetenču pieeju balstītām mācībām, kur radošā pašizpausme tiek izvirzīta par vienu no prioritāriem mērķiem un vispāratzītu vērtību visās izglītības pakāpēs. Diplomdarba ietvaros veikts pētījums ar mērķi noskaidrot vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļu izmantošanas aktualitāti mūzikas stundās starp mūzikas skolotājiem, anketēti 3. klases skolēni pētījuma sākumā un pētījuma beigās, lai varētu salīdzināt izmēģinājuma darbībā gūtos rezultātus. Tika izstrādāta uzdevumu kopa vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļu pielietojumam mūzikas stundās, to praktiski īstenojot un novērtējot pētījumā iegūtos rezultātus. Diplomdarbā gūtās atziņas ir aktuālas topošajiem un esošajiem mūzikas un vizuālās mākslas skolotājiem sākumskolas posmā. Atslēgvārdi: mūzikas stunda, vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļi, radošā pašizpausme. Title of the Diploma: “Possibilities of Using Means of Visual Art in Music Lessons for Promoting Pupils’ Creative Self-Expression in Grade 3”. The aim of the work: to study theoretically and to empirically examine the possibilities for promoting creative self-expression in music lessons by using means of visual art. The tasks of the work: 1.Learn the knowledge of teachers and psychology scientists about creative self-expression. 2.Analyze and collect literature on visual art mean of expression and how to use them in music lessons. 3.Develop a set of tasks for the use of visual art expressions in music lessons, practically inspecting and evaluating the results obtained in the research. Amount of the work: 55 pages, 6 images, 3 tables, 3 chapters with 9 sub-sections, conclusion, 48 sources of literature, 8 appendixes. The study problem was raised on the basis of competency-based learning approach where the creative self-expression is one of the priority objectives and a generally recognized value in all levels of education. A study carried out within the framework of the diploma aimed at clarifying the reality of the use of visual art expressions in music lessons between music teachers, questionnaires at the beginning of the study and at the end of the study, in order to be able to compare the results achieved in the pilot activity. A set of tasks for the application of visual art expressions in music lessons was developed, with practical implementation and evaluation of the results obtained in the study. The knowledge learned from the diploma is topical for emerging and existing musical and visual art teachers at the primary school stage. Keywords: Music lessons, Means of Visual Art, Creative Self-Expression.