Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorKukša, Lienīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:49Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71329
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47158
dc.description.abstractDiplomdarbs “Kritiskā domāšana – caurviju prasme kompetencēs balstīta mācību satura īstenošanā sociālajās zinībās 4. klasē” veltīts kritiskās domāšanas, kā vienas no caurviju prasmēm kompetenču pieejas izglītībā, veicināšanai sociālajās zinībās 4. klasē. Pētījuma mērķis bija, izzinot un analizējot informāciju par kritisko domāšanu, tās pieeju un metodiskajiem paņēmieniem, veikt pētījumu vienā no projekta pilotskolām, kas atspoguļo esošo situāciju, kā arī izstrādāt uzdevumu kopumu sociālajās zinībās 4. klasei. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta dažādu autoru zinātniskā, pedagoģiskā, psiholoģiskā literatūra par kompetenču pieejas izglītību, sociālo un pilsonisko jomu, kritiskās domāšanas jēdzienu, principiem un metodiku, kā arī pētītas, apzinātas un analizētas vecumposmam raksturīgās īpatnības. Apzinot un lietojot kritiskās domāšanas pieejas būtību un principus, skolēns mācās patstāvīgi pārbaudīt, apšaubīt informāciju, meklēt cēloņsakarības, izvērtēt rīcības sekas, tādējādi uzlabojot domāšanas, spriešanas, argumentēšanas, secināšanas prasmes, kā arī sekmē nacionālās, vēsturiskās un pilsoniskās apziņas veidošanos. Empīriskajā daļā, izmantojot tādas pētījuma metodes, kā – pedagoģiskais novērojums, anketēšana, intervēšana, tika apzināts kritiskās domāšanas pieejas un principu atspoguļojums esošajā situācijā, uz kā bāzes veikta kritiskās domāšanas veicināšanas uzdevumu kopuma izstrāde sociālajās zinībās 4. klasē. Pielikumos ietverti diplomandes izstrādāti pētījuma materiāli, stundu plānu paraugi, kā arī uzdevumu kopums kritiskās domāšanas – kā caurviju prasmes – veicināšanai sociālajās zinībās 4.klasē. Atslēgvārdi: kompetenču pieejas izglītība, kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas principi un metodiskie paņēmieni, sociālā un pilsoniskā mācību joma.
dc.description.abstractThe “Critical thinking — intervened skills in the implementation of competence-based learning content in social knowledge class 4” thesis focuses on the promotion of critical thinking, as part of a intervened skills approach in education, in social knowledge for 4th grade. The aim of the study was to study one of the project's pilot schools, which reflects the current situation, and to develop a set of objectives in social knowledge for 4th grade, by identifying and analysing information on critical thinking, its approach and methodological methods. The theoretical part of the work analysed the scientific, pedagogical, psychological literature of the various authors on education based on competences, social and civil fields, the concept of critical thinking, principles and methodologies, and examined, identified and analysed the characteristics of the age of the students in the 4th garde. By identifying and applying the nature and principles of a critical thinking approach, the pupil learns to independently check, question information, seek causal links, assess the consequences of action, thereby improving thinking, judgment, reasoning, inferring skills, and contributing to the formation of national, historical and civic consciousness. In the empirical part, using research methods such as pedagogical observation, surveys, interception, a reflection of critical thinking approaches and principles in the current situation, on the basis of which the development of a set of critical thinking promotion tasks in social knowledge in the 4th grade was undertaken. The attachments include research materials developed by the thesis, model class plans, and a set of tasks for promoting critical thinking, as well as training skills, in social knowledge class in 4th garde. Keywords: Competencies approach education, critical thinking, critical thinking principles and methods, social and civil learning
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkompetenču pieejas izglītība
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectkritiskās domāšanas principi un metodiskie paņēmieni
dc.subjectsociālā un pilsoniskā mācību joma.
dc.titleKritiskā domāšana - caurviju prasme kompetencēs balstīta mācību satura īstenošanā sociālajās zinībās 4.klasē
dc.title.alternativeCritical Thinking as a Transversal Skill in the Implementation of the Competence-based Teaching/learning Content in Social Science in Grade 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record