Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana 2 - 3 gadus veciem bērniem lomu sižeta rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kozlova, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats: Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana 2 – 3 gadus veciem bērniem lomu sižeta rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē. Pašapkalpošanās prasmju apguve sākas agrā bērnībā, un ir galvenais darbības veids, ko bērni apgūst pirmsskolas izglītības iestādē 2 – 3 gadu vecumā. Pašapkalpošanās prasmes ir svarīga dzīves prasmju sastāvdaļa bez kurām nav iedomājama cilvēka ikdiena. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt lomu sižeta rotaļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai 2 – 3 gadus veciem bērniem. Pētījuma laikā tika meklēta atbilde uz jautājumu “kā, izmantojot lomu sižeta rotaļas, var sekmēt pašapkalpošanās prasmes 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē?” Darba pirmajā daļā ir apkopotas dažādu autoru teorētiskās atziņas par pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu ar lomu sižeta rotaļu palīdzību. Darba otrā daļa sastāv no pedagoģisko novērojumu un izmēģinājumu darbības veikšanas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai. Atslēgvārdi: pašapkalpošanās, prasmes, sekmēšana, lomu sižeta rotaļas. Title of the dissertation: Role Playing Games to Facilitate Self-help Skills of Two and Three Year Old Children in Preschool Education Institution. The development of self-help skills begin in early childhood and it is the main type of activity that children acquire in a preschool education institution at the age of 2-3. It is hard to imagine daily living activities without such important skill part as self-help skill. The aim of the research is theoretical and practical explore of the possibilities of using the role playing games in promotion of self-help skills for children aged 2 to 3 years. During the research had been made findings on question “How can self-help skills for children aged 2-3 in a preschool education institution be promoted through role playing?” The first part of the work summarizes the theoretical knowledge of the various authors on promotion of self-help skills through the role playing games. The second part of the work consists of pedagogical observations and tests to facilitate self-help skills. Keywords: self-help, skills, facilitate, role playing games.