5-6 gadu vecu bērnu tikumisko vērtību sekmēšana izmantojot animācijas filmas pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Mikalaucka, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: 5-6 gadus vecu bērnu tikumisko vērtību sekmēšana, izmantojot animācijas filmas pirmsskolas izglītības iestādē. Tikumisko vērtību sekmēšana ir būtisks nosacījums, lai veicinātu bērnu iekļaušanos sabiedrībā, sagatavotu gaitām skolā. Lai panāktu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanu, darba autore kā instrumentu izvirza animācijas filmas. Tiek noteiktas pētījuma robeža: 5 tikumisko vērtību sekmēšana: godīgums, laipnība, drosme, atbildība, centība. Pētījuma mērķis: Apzināt 5-6 gadus vecu bērnu tikumisko vērtību sekmēšanas iespējas, izmantojot animācijas filmas pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: Kā animācijas filmas sekmē 5-6 gadu vecu bērnu izpratni par tikumiskajām vērtībām. Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīzi par tikumisko vērtību sekmēšanu un animācijas filmu izmantošanu pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā veikta fokusdiskusija, pedagoģiskie novērojumi bērnu tikumisko vērtību sekmēšanā. Darbs sastāv no 78 lapaspusēm, 3 nodaļām, 13 tabulām un 7 pielikumiem. Atslēgas vārdi: tikumiskās vērtības, attieksmes, animācijas filma, bērni 5-6 gadu vecumā, pirmsskolas izglītības iestāde, audzināšanas process. Theme: Animation Films to Promote Moral Values of 5-6-year-olds in Preschool. Promoting moral values is an essential condition for children's inclusion in society an preparing for school. In order to promote the understanding of moral values, the author uses animation films. The study promotes 5 moral values: honesty, kindness, courage, responsibility, dedication. The aim of the study: Identify opportunities for promoting moral values of 5-6- year-olds through animation films in preschool Subject of study: How animation films contribute the understanding of 5-6 year olds moral values. The theoretical part of the work is based on an analysis of pedagogical psychological literature on the promotion of moral values and the use of animation films in the pedagogical process. The empirical part has focus discussion, pedagogical observations on promoting children's moral values. The work consists of 78 pages, 3 chapters, 13 tables and 7 attachments. Keywords: moral values, attitudes, animation film, children aged 5-6, pre-school education, educational process.