Caurviju prasmju pilnveide mācību tēmas "Tilla izšuvumi" apguvē mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē
Author
Cirvele, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izveidot mācību saturu, tēmai “Tilla izšuvumi” caurviju prasmju pilnveidē, un aprobēt to mājturībā un tehnoloģijās 9. klasei. Lai sasniegtu mērķi, tika izvēlētas tādas mācību metodes, kas ļauj caurviju prasmes izmantot mācību stundu darbā. Diplomdarba uzdevumi ir izpētīt literatūras un informācijas avotus par pētāmo problēmu, izveidot mācību saturu tēmai “Tilla izšuvumi”, atlasīt atbilstošas mācību metodes satura apguvei, izveidot vērtēšanas sistēmu un kritērijus, izveidot uzskates materiālus tēmas apguvei, aprobēt mācību saturu, veikt skolēnu anketēšanu, lai noskaidrotu skolēnu viedokli par pētāmo problēmu un izveidoto mācību saturu un analizēt iegūtos rezultātus. Aprobācijas laikā veiktie secinājumi liecina, ka 9. klases skolnieces var veiksmīgi pilnveidot caurviju prasmes mācību tēmas “Tilla izšuvumi” ietvaros. The aim of the diploma paper is to develop the content of the curriculum for the theme "Tulle embroidery" for the development of transversal skills and to approbate it in the home and technology class 9. In order to achieve the goal, teaching methods were chosen that allow the use of the transversal skills for the lessons. The tasks of the diploma paper are to study the sources of literature and information on the problem to be researched, to develop the content of the topic “Tulle embroidery”, to select the appropriate teaching methods for content acquisition, to create the evaluation system and criteria, to create visual materials for the topic acquisition, to approbate the curriculum, to conduct the students' questionnaires to find out pupils' views on the problem being studied and the content of the training they have created and analyze the results obtained. The conclusions made during the approbation show that 9th-grade schoolchildren can successfully improve the transversal skills within the theme of "Tulle embroidery".