Show simple item record

dc.contributor.advisorMaslo, Irina
dc.contributor.authorSaliņa, Lāsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:06:01Z
dc.date.available2019-06-30T01:06:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71469
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47172
dc.description.abstractMaģistra darba „Mācīšanās darbavietā Solvay Business Services Latvia” autore ir Lāsma Saliņa. Darba apjoms ir 81 lappuses. Tajā ir izmantotas 5 tabulas; 30 attēli; 62 literatūras avoti un 5 pielikumi. Šī darba mērķis ir izpētīt, kā Solvay Business Services Latvia (turpmāk tekstā- SBS Latvia) darbinieki uztver mācīšanos darbavietā un kādas ir viņu vajadzības šajā jautājumā. Darbam izvirzīti šādi uzdevumi: 1. Analizēt teoriju atbilstoši izvēlētajai tēmai un sagatavot analīzes rezultātu pārskatu; 2. Veikt uzņēmuma darbinieku aptauju un interviju; 3. Apkopot, analizēt un raksturot iestādē veikto apsekojumu rezultātus; 4. Izdarīt secinājumus. Lai varētu izvērtēt mācīšanos darbavietā tika izstrādāta aptauja un noorganizēta intervija, kas ir socioloģiskās pētniecības metodes. Tika izmantota arī grafiskā un monogrāfiskā metode - aprakstošā metode. Pirmā nodaļa iepazīstina ar mācīšanās darbavietā koncepciju, apraksta izvēlēto darbavietu un mācīšanās un attīstības elementus, kā arī problēmas mācīšanās procesā. Otrajā nodaļā ir aprakstītas pieaugušo mācīšanās vajadzības un iespējamās iejaukšanās, veidojot organizācijas un individuālo mācību stratēģiju. Trešajā nodaļā apskatīti pētījuma rezultāti aptaujai un intervijām ar darbiniekiem. Darbā secināts, ka mūsdienās darbiniekam un darba devējam ir jābūt elastīgam un jākomunicē par to, kādas ir apmācāmo vajadzības un kādas intervences ir piemērotas un pieejamas katrā gadījumā. Izglītības iestādēm būs nepieciešams ciešāk nekā jebkad agrāk strādāt sadarbojoties ar darba devējiem, lai attīstītu prasmes un kompetences, un ar darbu saistītās mācīšanās iespējas, lai sniegtu darba devējiem kvalificētu darbaspēku, kas viņiem nepieciešams profesijām, kas vēl nav izdomātas. Autores galvenais priekšlikums ir Video ierakstīšanas un tiešraides projekts Rīgas birojā, kas padarītu mācīšanos SBS Latvia pieejamu visiem un mūsdienīgu.
dc.description.abstractThe author of Master Thesis “Workplace Learning in Solvay Business Services Latvia” is Lāsma Saliņa. It contains of 81 pages. This represents 5 tables, 30 pictures, 62 sources of bibliography and 5 appendices. The aim of Master Thesis is to research how do employees in Solvay Business Services Latvia (futher in text- SBS Latvia) perceive workplace learning and what are their needs within this matter. The objectives of Master Thesis are: 1. To analyse the theory according to the chosen topic and to prepare an overview of the results of the analysis; 2. To conduct a survey and interview of the employees of the institution; 3. To summarize, analyse and characterize the results of the survey conducted in the institution; 4. Draw conclusions. To assess the situation of workplace learning, survey and an interview was organized which is a sociological research method. Monographic method or descriptive method was also used. Thesis is structured in accordance with the objectives previously set. The first chapter is devoted to the theoretical background. It introduces concept of workplace learning, describes chosen workplace and highlights elements of learning and development and issues in learning. The second chapter addresses adult learner needs and possible interventions when creating organizational and individual learning strategy, the third chapter analyses the views of employees within the author’s practical research. It presents the research findings of survey and narrative interview with employees. It has been concluded that now employee and employer have to be flexible and communicate on what are the learner needs in this moment and what interventions are appropriate and accessible for each case. Education institutions will need to work more closely than ever to develop skills and competences and cooperate with employers in work-based learning opportunities to provide employers the skilled workforce they need for professions that do not exist yet. The author's main proposal is a Gotit! Project of video recording and live stream in Riga office that would make learning in SBS Latvia accessible to all and modern.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectelements of learning and development
dc.subjectissues in learning
dc.subjectlearner needs
dc.subjectorganizational and individual learning strategy
dc.titleMācīšanās darbavietā Solvay Business Services Latvia
dc.title.alternativeWorkplace learning in Solvay Business Services Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record