Svešvalodu mācību grāmatu analīze transversālo prasmju aspektā
Autor
Zastavnaja, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Jolantas Zastavnajas maģistra darbam ‘’ Svešvalodu mācību grāmatu analīze transversālo prasmju aspektā.’’ Maģistra darba mērķis- izpētīt un analizēt transversālo prasmju veidošanas pieejas svešvalodu mācību grāmatu uzdevumos un izvērtēt mācību grāmatas novērtēšanas iespējas. Teorētiskajā daļā ir aprakstīts svešvalodu mācību grāmatu, pamatkompetenču, transversālo prasmju jēdziens un būtība, analizējot svešvalodu mācību grāmatu un transversālo prasmju vērtēšanas kritērijus. Pētījuma daļā ir analizētas piecas svešvalodu mācību grāmatas 1.-3. klasei. Pētījuma daļā tika veikts kvalitatīvais pētījums, tika izmantots aprakstošais pētījums, kontentanalīze. Pētījumā ir secināts, ka jaunākajās mācību grāmatās, ņemot vērā transversālo prasmju aktualitāti, mācību grāmatu uzdevumi ir vairāk balstīti uz transversālo prasmju veidošanas pieeju nekā vecāka izdevuma mācību grāmatās. For master's thesis Jolanta Zastavnaja‘'Analysis of foreign language textbooks in terms of transversal skills.'' The aim of the master's thesis is to explore and analyze the development of transversal skills in English second language textbooks and to explore the possibilities in order to evaluate the English second language textbook. The concept and meaning of English second language textbooks are described in theoretical part. The criteria for evaluating English second language textbooks and transversal skills are analysed in theoretical part in terms of transversal skills. In research part there are five English second language textbooks analyzed for 1st-3rd grade. A qualitative research, a descriptive research and content analyze were used in a research part. The study concludes that in recent textbooks, given the transversal skills topicality, textbook tasks are more based on a transversal skills approach than on older textbooks.