Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožataen_US
dc.contributor.authorTurilova-Miščenko, Tatjanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:46Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:46Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other22875en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4717
dc.description.abstractANOTĀCIJA. PPromocijas darba mērķis bija noskaidrot sakarības starp verbālo izpratni un darba atmiņu secīgiem bilingvāliem pusaudžiem ar dzimto krievu un otro latviešu valodu, un monolingviem pusaudžu vecumā ar dzimto latviešu valodu. Galvenie rezultāti parāda, ka bilingviem vispārlietojamo jēdzienu izpratne, zinātnisko jādzienu izpratne un darba atmiņa ir statistiski nozīmīgi saistītas, toties monolingviem šī saistība tika atklāta tikai starp verbālās izpratnes mainīgajiem. Soļu regresijas analīzes rezultāti parādīja, ka verbālo izpratni otrajā valodā vislabāk prognozē izpratne dzimtajā valodā un darba atmiņa otrajā valodā; verbālo izpratni dzimtajā valodā vislabāk prognozā verbāla izpratne latviešu valodā, nevis darba atmiņa; darba atmiņu otrajā valodā vislabāk prognozē verbālā izpratne otrajā valodā un darba atmiņa dzimtajā valodā; darba atmiņu dzimtajā valodā vislabāk prognozā darba atmiņa otrajā valodā un verbālā izpratne otrajā valodā. Pētījumā gūtie rezultāti var būt izmantojami izglītības nozarē, veicinot secīgo bilingvu efektivāko otras valodas apgāšanu. Atslēgas vardi: verbālā izpratne, darba atmiņa, bilingvi.en_US
dc.description.abstractABSTRACT. The aim of this doctoral study is to explore the relationship between verbal comprehension and working memory for Russian-Latvian successive bilingual adolescents and Latvian monolingual adolescents. The main results show that general concepts comprehension, scientific concepts comprehension and working memory correlate significantly both in bilinguals’ native and second language. In monolingual sample only comprehension variables are correlated. Multiple regression results show that bilinguals’ verbal comprehension in the second language is predicted significantly by verbal comprehension in native Russian language and working memory in the second language; on the other hand working memory in second language is predicted significantly by verbal comprehension in the second language and working memory in native language. Implication of the results can be found useful in the bilingual education and individual second language learning. Key words: verbal comprehension, working memory, bilingual.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectVispārīgā psiholoģija
dc.subjectGeneral psychology
dc.titleBilingvālo skolēnu verbālā izpratne un darba atmiņaen_US
dc.title.alternativeBilingual adolescenti verbal comprefension and working memoryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record