Laikmetīgās mākslas portretu analīze kā identitātes meklējumi vidusskolā
Author
Lielmane, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma – Laikmetīgās mākslas portretu analīze kā identitātes meklējumi vidusskolā. Pusaudžu vecumposms ir svarīgs dzīves periods, kura laikā cilvēks veido un apzinās savu identitāti. Mūsdienīgas izglītības uzdevums ir sekmēt skolēnu kopējās identitātes veidošanos atbilstoši ētiskai postmodernai kultūrvidei. Iepazīstot un analizējot dažādu mediju un dažādu kultūru laikmetīgās mākslas portretus, skolēniem ir iespēja analizēt citu kultūru cilvēku nacionālās, sociālās un dzimumidentitātes veidojošos faktorus, un tā rezultātā analizēt arī savas identitātes veidošanos. Diplomdarba mērķis ir pētīt nacionālās, sociālās un dzimumidentitātes izpratnes un apguves veicināšanas iespējas vidusskolā, izmantojot laikmetīgās mākslas portretu analīzi. The theme of Diploma Thesis – Search for Identity in Contemporary Art Portraiture in High School. Adolescence is an important period of life during which a person forms and is aware of his or her identity. The task of modern education is to promote the formation of a common identity of pupils according to ethical postmodern cultural environment. Studying and analysing portraits of contemporary art from different media and different cultures, pupils have the opportunity to analyse the national, social and gender identity factors of other cultures and, as a result, to also analyse the formation of their identities. The aim of the diploma paper is to study the possibilities for promoting national, social and gender identity understanding and learning in high school through analysis of contemporary art portraits.