Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnciema, Sidija
dc.contributor.authorDubrovina, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:06:05Z
dc.date.available2019-06-30T01:06:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71884
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47181
dc.description.abstractViena no neatņemamajām sastāvdaļām mācību procesā ir pastāvīgi saņemt atgriezenisko saiti. Izmantojot iegūto informāciju, atgriezeniskā saite palīdz skolēniem labāk saprast, cik lielā mērā mūsu pašu priekšstati par sevi, vai paveikto sakrīt ar citu iesaistīto cilvēku redzējumu, un, kas darāms tālāk. Atgriezeniskā saite palīdz pilnveidoties pamatīgāk iedziļinoties, kā arī labāk aptvert likumsakarības, turklāt, tas atspoguļo skolēnu mācīšanās kultūru, viņu attieksmi pret mācību procesu. Diplomdarba mērķis ir pētīt un apzināties atgriezeniskās saites stratēģiju nozīmi, uzlabojot mācīšanās procesu darbā ar skolēniem pamatskolā.Pētījums tika veikts Rīgas Valda Zālīša pamatskolā, kurā piedalījās 95 dalībnieki vecumā no 11-13 gadiem un 9 skolotāji vecumā no 26-45 gadiem. Skolēnu skaits 5. klasē (53 skolēni) un skolēnu skaits 6. klasē (33 skolēni). Datu analīzei tika izmantoti audzēkņu iespaidi un viedokļi par aktivitātēm. Analizējot iegūtos rezultātusabās klasēs, skolēniem svarīgākais ir saņemt tūlītējo, īpatnējo un skaidru atgriezenisko saiti, kas veicina mācību vielas labāku izpratni. Lielākā daļa skolēnu akceptē spēli kā atgriezeniskās saites stratēģiju, ja tās saturā ir fiziskas un iepriekš neplānotas aktivitātes. Secinājumā varētu teikt, ka spēle var tikt uzskatīta par efektīvu atgriezeniskās saites metodi 5.-6. klašu audzēkņiem, kas uzlabo mācīšanās kultūru pamatskolā.
dc.description.abstractThe integral part of working with learners is constantly to give and receive feedback. Using the obtained information, feedback helps the learner to better comprehend to what extent their own perceptions of themselves or of their work coincide with the vision of other people involved, and what needs to be done. Feedback brings progress with a deeper insight and better comprehension of regularities. Moreover, it depicts learners’ learning culture, their attitude towards learning. The aim of the Diploma Paper is to study and identify the most efficient feedback strategies involving learners in educational activities and improving learning culture in basic school. The study was conducted in Riga Primary School named after Valdis Zalitis, where 86 participants aged 11-13 and 9 teachers aged 26-45 participated. Participants were from grades 5 and 6: 53 learners in 5th grade and 33 learners in 6th grade. Learners' involvement and impressions about the activity were used for the data analysis. Based on the research results, both classes find it topical to get immediate, specific and clear feedback, which promotes better comprehension about the learning process. All participants appreciate educational activities as a form of feedback strategy, especially, if it includes interactive and challengingactivities. In conclusion, it should be said that the game is an effective method of feedbackfor grade 5-6.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectatgriezeniskās saites stratēģijas
dc.subjectmācīšanas kultūra
dc.subjectspēles elementi mācību stundās
dc.subjectpamatskola
dc.titleAtgriezeniskās saites startēģijas mācīšanās kultūras veicināšana pamatskolā
dc.title.alternativeFeedback strategies to improve learning culture in basic school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record