Māras Zālītes personības un daiļrades iepazīšana literatūras stundās 12. klasē
Autor
Osipova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Māras zālītes personības un daiļrades iepazīšana literatūras stundās 12. klasē” mērķis ir izpētīt Māras Zālītes personības, autobiogrāfiskā romāna “Pieci pirksti” un dzejas iepazīšanas iespējas literatūras mācību stundās 12. klasē. Pētījuma problēma: kā organizēt skolēnu interesējošas un ieinteresējošas literatūras stundas Māras Zālītes personības un daiļrades izzināšanā. Diplomdarbs sastāv no anotācijām latviešu un angļu valodās, ievada, 4 nodaļām, secinājumiem un pielikumiem. Pirmā nodaļa tiek veltīta rakstnieces M. Zālītes personības un daiļrades izpētei. Otrajā nodaļā tiek raksturota jauniešu vecumposma specifika un pētījumā iesaistītie 12. klases skolēni, kā arī tiek aplūkota nepieciešamo materiālu izstrāde un tematiskais plānojums literatūras stundām M. Zālītes personības un daiļrades iepazīšanai. Trešajā nodaļā tiek aprakstīta literatūras stundu norise. Ceturtajā nodaļā tiek analizēta un izvērtēta skolotāja un skolēnu sadarbības rezultāti. Tiek izdarīti secinājumi par diplomdarba nozīmīgumu. Pielikumos apkopotas darba autores izstrādātās prezentācijas, darba lapas, uzskates materiāli, kā arī skolēnu darbi. The main aim of the diploma paper ‘’ Getting acquainted with Mara Zalite Personality and Literary work in Grade 12’’ is to analyze the personality of Mara Zalite and the possibility of exploring her poetry and autobiographical novel ‘’ Pieci Pirksti’’ in grade 12. The problem of the research is how to organize interesting literature lessons and how to rise pupils interest about Mara Zalite personality and her literary work. Diploma paper consists of two annotations - Latvian and English, introduction, conclusions, appendix and four chapters. Chapter One is dedicated to research the personality and literary work of Mara Zalite. In chapter Two the author describes specifics of different age group pupil and those who are involved in this research, the thematic plan for literature lessons about Mara Zalite personality and her literary work. In chapter Three the author describes process of literature lessons. Chapter Four shows the analysis of cooperation between teacher and pupil. In conclusion author describes the importance of this research. The appendix contains presentations, worksheets, teaching materials developed by the author of this research as well as patterns of the pupils works.