Skolēnu aktīvas mācīšanās veicināšana angļu valodas mācību satura apguvē 4.klasē
Author
Grinberga, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Aiga Grinberga Bakalaura darba temats: “Skolēnu aktīvas mācīšanās veicināšana angļu valodas mācībā 4.klasē”. Mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt skolēnu aktīvas mācīšanās veicināšanas iespējas angļu valodas mācību satura apguvē 4.klasē. Darba teorētiskajā daļā tiek izzināts angļu valodas mācību saturs, mērķi, uzdevumi, motivācija, vērtēšana, kā arī sākumskolas vecumposma iezīmes. Teorētiskajā daļā arī tiek apskatīta aktīva mācīšanās, tās iezīmes un metodes. Šajā nodaļā tiek apskatīta pedagoģijas, pedagoģiskās psiholoģijas atziņas par aktīvu mācīšanos un tās mijiedarbību starp skolēniem un skolotājiem angļu valodas mācību stundās. Šajā nodaļā tiek arī aprakstītas un iekļautas metodes, kuras tika pētītas empīriskajā daļā. Darba empīriskajā daļā tiek veikta praktiska izpēte, kāda ir reālā situācija angļu valodas aktīvas mācīšanās stundās, kā arī, kā tās veicināt. Lai tiktu veikts pilnvērtīgs pētījums tika izmantotas 5 pētījuma metodes – novērošana, anketēšana, daļēji strukturēta intervija, pedagoģisko situāciju modelēšana un skolēnu darbības galaprodukta analīze. Pētījumā tika izvirzīti kritēriji un to rādītāji, lai noteiktu vai ir pamanāmi skolēnu mācību sasniegumi un motivācija pielietojot aktīvas mācīšanās metodes. Aktīvu mācīšanos var veicināt tikai apzināti, šajā gadījumā ar mācību procesa palīdzību. Bakalaura darba struktūra: Bakalaura darbs sastāv no 59 lappusēm, darbā iekļauti 13 attēli, 10 tabulas un 1 pielikums, bakalaura darbā izmantoti 65 informācijas avoti, no kuriem 32 ir latviešu valodā un 33 svešvalodā. Atslēgas vārdi: angļu valoda, aktīva mācīšanās, veicināšana, skolēns, mācību process. Author: Aiga Grinberga Title: “Improving Students Active Learning in the English Language in Grade 4”. Purpose: Theoretically determine and practically examine improvement of students’ active learning possibilities in English language learning content in Grade 4. The theoretical part of the Bachelor paper determines English language learning content, aim, tasks, motivation, evaluation as well as characteristics of primary school ages students. Theoretical part also examines active learning, its characteristics and methods. This chapter contains pedagogical, pedagogical psychologies citations about active learning and interaction between students and teachers in English lessons. It also examines and describes methods, which were also researched in empirical part. In empirical part of the work, a practical study was carried out, on the realistic situation in English language active learning lessons, as well, as how to improve it. In order to accomplish full study, 5 research methods were used – observation, survey, semi – structured interview, pedagogical situation modeling and analysis of students’ final works. The study set out criteria and its indicators to determine whether students’ learning achievements and motivation are visible through active learning methods. Active learning can be only improved deliberately, in this case, through the learning process. The Bachelor’s paper structure: It consists of 59 pages, contains 13 figures, 10 tables, 1 attachment and 65 bibliographic sources, from which 32 are in Latvian and 33 in a foreign language. Keywords: English language, active learning, improvement, students, learning process.